A Honda tavaly december elején jelentette be, hogy azonnali hatállyal kivonul a Forma-1-ből. Az elárvult brackleyi csapat túlélése is jó ideig kérdéses volt, de végül a csapatfőnök, Ross Brawn, a vezérigazgató, Nick Fry és más vezetőségi tagok jelképes egyfontos összegért megvehették az alakulatot.
Mivel a Honda motorszállítóként sem maradt, a folytatáshoz új partner kellett – Brawn először régi csapatát, a Ferrarit kereste meg, de végül nem lett semmi az üzletből, a Mercedes viszont, annak ellenére, hogy már a McLarent és 2010-től a Force Indiát is vállalta, különleges engedéllyel harmadik kliensként elfogadta a Brawnt is.
Ugyan az üzlet előtt a német gyártó kimondottan óvatosan, pénzügyi garanciákat kérve mindössze egy évre kötött üzletet a Brawnnal, gyorsan kiderült, hogy aranybányát találtak, amikor az újjáélesztett csapat sorra nyerte a futamokat az év elején.
Mire a Brawn végül Brazíliában megszerezte az egyéni és a konstruktőri bajnoki címet is, már nyílt titokká vált az is, hogy a stuttgartiak nemcsak hogy szállítóként maradnak, de 2010-től három év alatt többségi tulajdont szereznek a csapatnál, azaz a brackleyiek egyetlen idény alatt „elszerették” a McLarentől a Mercedest.
A német gyártó motorsportfőnöke, Norbert Haug majd kiugrott a bőréből Interlagosban, főképp, hogy a McLaren lassú, de biztos magára találásának köszönhetően a Mercedes motorjai összesen 10 futamon győztek idén:
„Nagyon örülünk, igazi tündérmese a srácok esete! December ötödikén szóltak nekik, hogy vége, három hónappal később pedig mind egy körön, mind versenytávon a leggyorsabbak voltak a barcelonai teszten, ez egyszerűen hihetetlen! Nagyon megérdemlik a bajnoki címet!”
„A McLarennél pedig senki sem szerzett több pontot az idény utolsó részében, velük is jól feléledtünk!” – büszkélkedett Haug.
A német szakember nagyon elégedett a Mercedes F1-ben betöltött pozíciójával:
„Úgy gondoljuk, hogy a Mercedesnek igen jó az imázsa. Az emberek tudják, hogy igazi versenyzők vagyunk, nincs mellébeszélés, nincs politizálás. Kemény versenyzők vagyunk! Mi kerestünk a motorok eladásán, és az ügyfeleink is elégedettek. Minden megy, mint a karikacsapás. Ahhoz képest, hogy hol voltunk öt éve vagy akár csak 2006 elején, idén egyetlen meghibásodásunk sem volt!”