A Forma-1-es versenyzésről még friss tapasztalatokkal rendelkező, tavaly visszavonult David Coulthard nemrégiben a szintén expilóta Martin Brundle-lal közösen furikázott a hétvégén bemutatkozó abu-dzabi Yas Marina pályán. Bruno Senna nappali és éjszakai videós körei után a skót veterán szóban ad alapos leírást a versenyhelyszínről.  

„Eléggé feladja a leckét ez a pálya. Elsőre nehezebb megtanulni, mint mondjuk Törökországot, Bahreint vagy Sanghajt. Meglepő, de egy kicsit utcai pálya jellege is van. Az ember hozzászokik a modern pályákhoz, amelyeken egyre nagyobb bukótereket építenek, erre Abu-Dzabiban egészen kicsik, a (különleges, energiaelnyelő) Tecpro-korlátok miatt. Az ember csak néz, hogy itt aztán nincs sok hely!” – mondta DC.

„Biztos lesz egy-két pilóta, aki egy kicsit panaszkodik, hogy kevés a hely, de igazából itt is az ideje, hogy komolyabban vegyük a pálya elhagyását. A srácok hozzászoktak a nagy bukóterekhez, Suzukában meg aztán sorra vágták a falnak az autókat. Jelentsen csak hátrányt, ha valaki kimegy a pályáról! Persze ne legyen nagy baleset, de kelljen érte fizetni. Ez a pálya újraértelmezte az FIA biztonsági szabályait ezekkel a korlátokkal!” – magyarázta a skót.

A pálya egyik különlegessége a versenyív alatt egy alagúton áthaladó bokszutcakijárat, ez azonban nem nyűgözte le Coulthardot:

Két hét múlva jön az új helyszín
Nehéz lesz az új pálya! 19


„Hát, lehet azt mondani, hogy trükkös, de igazából elég buta megoldás. Egy beláthatatlan emelkedő utáni derékszögű balos kanyar egy alagút aljában, ami mindössze olyan széles, mint az autó. Az FIA a pálya körül előírja a bukótereket, a bokszutca be- és kijáratánál viszont nem. Ide akár még aknákat is telepíthetnénk! Elég hülyeség. Hogy lehet-e ott baleset? Igen. Lesz is? Valószínűleg nem. Gyakorlással akár fél másodpercet is lehet nyerni rajta, de valószínűleg nem ezen múlik a győzelem, szerintem jobb biztosra menni.”
 
Az öreg DC szerint előzni nem lesz könnyű, de más modern Tilke-pályákkal szemben a Yas Marina legalább egyedi élményt nyújt.

Nehéz lesz az új pálya! 20


„A versenyíven kívül nagyon koszos a pálya! Az egyetlen előzésre igazán jó hely szerintem az első hajtűkanyar féktávja, és onnan a hátsó egyenes kigyorsítása. A szálloda (a pálya közepén az is van –  B.G.) körüli rész végig csak követős szakasz, nagyon szűk és kanyargós. Talán a hármas jobbosban próbálkozhatnak még, de ott a pályán kívül is köthetnek ki.”

„Sok másik új pályával vannak közös vonásai, de ennek legalább jó a ritmusa. Nagyon sok modern pályán ez hiányzik, de itt jól megvan!”

Az Abu-Dzabi Nagydíj az F1 történetének első olyan versenye lesz, amely nappali fénynél kezdődik, de sötétben, mesterséges világításnál ér véget. Coulthard szerint ez nem lesz nagy gond az F1-eseknek.

„Mindenki megoldja, célba ér. Persze az sem kérdés, hogy sötétben nehezebb vezetni. Ez már csak így van. Egyszerű utcai autóban a városi fényeknél is ez a helyzet. De egyáltalán nem lehetetlen, úgyhogy menni is fog. Persze könnyű sem lesz nagyon világosban indulni, ami aztán lassan csökken majd.”