A Forma-1-es versenyzésről még friss tapasztalatokkal rendelkező, tavaly visszavonult David Coulthard nemrégiben a szintén expilóta Martin Brundle-lal közösen furikázott a hétvégén bemutatkozó abu-dzabi Yas Marina pályán. Bruno Senna nappali és éjszakai videós körei után a skót veterán szóban ad alapos leírást a versenyhelyszínről.
„Eléggé feladja a leckét ez a pálya. Elsőre nehezebb megtanulni, mint mondjuk Törökországot, Bahreint vagy Sanghajt. Meglepő, de egy kicsit utcai pálya jellege is van. Az ember hozzászokik a modern pályákhoz, amelyeken egyre nagyobb bukótereket építenek, erre Abu-Dzabiban egészen kicsik, a (különleges, energiaelnyelő) Tecpro-korlátok miatt. Az ember csak néz, hogy itt aztán nincs sok hely!” – mondta DC.
„Biztos lesz egy-két pilóta, aki egy kicsit panaszkodik, hogy kevés a hely, de igazából itt is az ideje, hogy komolyabban vegyük a pálya elhagyását. A srácok hozzászoktak a nagy bukóterekhez, Suzukában meg aztán sorra vágták a falnak az autókat. Jelentsen csak hátrányt, ha valaki kimegy a pályáról! Persze ne legyen nagy baleset, de kelljen érte fizetni. Ez a pálya újraértelmezte az FIA biztonsági szabályait ezekkel a korlátokkal!” – magyarázta a skót.
A pálya egyik különlegessége a versenyív alatt egy alagúton áthaladó bokszutcakijárat, ez azonban nem nyűgözte le Coulthardot:
„Hát, lehet azt mondani, hogy trükkös, de igazából elég buta megoldás. Egy beláthatatlan emelkedő utáni derékszögű balos kanyar egy alagút aljában, ami mindössze olyan széles, mint az autó. Az FIA a pálya körül előírja a bukótereket, a bokszutca be- és kijáratánál viszont nem. Ide akár még aknákat is telepíthetnénk! Elég hülyeség. Hogy lehet-e ott baleset? Igen. Lesz is? Valószínűleg nem. Gyakorlással akár fél másodpercet is lehet nyerni rajta, de valószínűleg nem ezen múlik a győzelem, szerintem jobb biztosra menni.”
Az öreg DC szerint előzni nem lesz könnyű, de más modern Tilke-pályákkal szemben a Yas Marina legalább egyedi élményt nyújt.
„A versenyíven kívül nagyon koszos a pálya! Az egyetlen előzésre igazán jó hely szerintem az első hajtűkanyar féktávja, és onnan a hátsó egyenes kigyorsítása. A szálloda (a pálya közepén az is van – B.G.) körüli rész végig csak követős szakasz, nagyon szűk és kanyargós. Talán a hármas jobbosban próbálkozhatnak még, de ott a pályán kívül is köthetnek ki.”
„Sok másik új pályával vannak közös vonásai, de ennek legalább jó a ritmusa. Nagyon sok modern pályán ez hiányzik, de itt jól megvan!”
Az Abu-Dzabi Nagydíj az F1 történetének első olyan versenye lesz, amely nappali fénynél kezdődik, de sötétben, mesterséges világításnál ér véget. Coulthard szerint ez nem lesz nagy gond az F1-eseknek.
„Mindenki megoldja, célba ér. Persze az sem kérdés, hogy sötétben nehezebb vezetni. Ez már csak így van. Egyszerű utcai autóban a városi fényeknél is ez a helyzet. De egyáltalán nem lehetetlen, úgyhogy menni is fog. Persze könnyű sem lesz nagyon világosban indulni, ami aztán lassan csökken majd.”