Miután a Ferrari Fernando Alonso kedvéért az eredeti, 2010-ig szóló időtartam előtt egy évvel felbontotta a szerződését Kimi Räikkönennel, a finn csapat nélkül maradt a következő idényre. Hírbe hozták a Red Bull-lal, a Toyotával és természetesen a McLarennel is, de a 2007-es bajnok ma végleg tisztázta, hogy csakis az utóbbi csapat valódi lehetőség számára.
„A Toyota nem is volt téma. Ha F1-est akarok vezetni, akkor a McLaren az egyetlen lehetőség. Pár napon belül kiderül, hogy mi a helyzet” – nyilatkozta Räikkönen a finn MTV3-nak.
A versenyző a hivatalos sajtótájékoztatón az F1-en kívüli folytatás lehetőségét sem zárta ki.
„Több különböző lehetőségem is van, meglátjuk, mi a legjobb, aztán döntök. A ralizás egyértelműen ezek közé tartozik, de nem csak a Forma-1 és a rali létezik. Mást is csinálhatok, meglátjuk” – mondta, hozzátéve, hogy a pihenőév is a pakliban van. „Igen, ezt is megtehetem. Azt csinálok, amit csak akarok, de ahogy már mondtam, még nem döntöttem.”
A finn azt is kiemelte, hogy ha marad is az F1-ben, mindenképpen szeretne mellette ralizni is, ezt még a szerződésébe is beleíratja – kérdéses azonban, hogy ez mennyire tetszene a McLarennek, hiszen Räikkönen nem is olyan rég említette, hogy már évekkel ezelőtt is ralizni akart, de a wokingi csapat ezt megtiltotta számára.
Räikkönen elutasítása egyébként nehéz helyzetbe hozhatja a Toyotát, hiszen a kivárás miatt a két jelenlegi versenyzőjük már másfelé kacsingat, Trullit a Lotusszal, Glockot pedig a Renault-val hozták hírbe (ezt akár már a jövő héten be is jelenthetik), igazi nagyágyú pedig már nincs a piacon, Robert Kubica is inkább a Renault-t választotta helyettük.
Heikki Kovalainen és Adrian Sutil még a lehetőségek között van és persze állást ajánlhatnak még Kamui Kobayashinak is, ha az ifjú japán a szezonzárón is jól megy.