Miután a Ferrari Fernando Alonso kedvéért az eredeti, 2010-ig szóló időtartam előtt egy évvel felbontotta a szerződését Kimi Räikkönennel, a finn csapat nélkül maradt a következő idényre. Hírbe hozták a Red Bull-lal, a Toyotával és természetesen a McLarennel is, de a 2007-es bajnok ma végleg tisztázta, hogy csakis az utóbbi csapat valódi lehetőség számára.

„A Toyota nem is volt téma. Ha F1-est akarok vezetni, akkor a McLaren az egyetlen lehetőség. Pár napon belül kiderül, hogy mi a helyzet” – nyilatkozta Räikkönen a finn MTV3-nak.

A versenyző a hivatalos sajtótájékoztatón az F1-en kívüli folytatás lehetőségét sem zárta ki.

„Több különböző lehetőségem is van, meglátjuk, mi a legjobb, aztán döntök. A ralizás egyértelműen ezek közé tartozik, de nem csak a Forma-1 és a rali létezik. Mást is csinálhatok, meglátjuk” – mondta, hozzátéve, hogy a pihenőév is a pakliban van. „Igen, ezt is megtehetem. Azt csinálok, amit csak akarok, de ahogy már mondtam, még nem döntöttem.”

A finn azt is kiemelte, hogy ha marad is az F1-ben, mindenképpen szeretne mellette ralizni is, ezt még a szerződésébe is beleíratja – kérdéses azonban, hogy ez mennyire tetszene a McLarennek, hiszen Räikkönen nem is olyan rég említette, hogy már évekkel ezelőtt is ralizni akart, de a wokingi csapat ezt megtiltotta számára.

McLaren, rali vagy valami egészen más?
McLaren, rali vagy valami egészen más?

McLaren, rali vagy valami egészen más?

McLaren, rali vagy valami egészen más?


Räikkönen elutasítása egyébként nehéz helyzetbe hozhatja a Toyotát, hiszen a kivárás miatt a két jelenlegi versenyzőjük már másfelé kacsingat, Trullit a Lotusszal, Glockot pedig a Renault-val  hozták hírbe (ezt akár már a jövő héten be is jelenthetik), igazi nagyágyú pedig már nincs a piacon, Robert Kubica is inkább a Renault-t választotta helyettük.

Heikki Kovalainen és Adrian Sutil még a lehetőségek között van és persze állást ajánlhatnak még Kamui Kobayashinak is, ha az ifjú japán a szezonzárón is jól megy.