Ahogy 2008-ban, Heikki Kovalainen idén sem tudta tartani a lépést csapattársával, Lewis Hamiltonnal: míg az angol 49 pontot gyűjtött, a finn kevesebb mint feleannyit, 22-t tudott összeszedni. Ugyan a csapatfőnök, Martin Whitmarsh és Hamilton is kiváló csapatjátékosként emlegeti Kovalainent, egyre nyilvánvalóbb, hogy nem tarthatja meg a helyét 2010-ben.

Kovalainen a finn Helsingin Sanomatnak panaszkodott arról, hogy háttérbe szorult Hamilton mellett.

„Mindig is nehéz volt elfogadni, hogy mindig Lewis kapta az új fejlesztéseket. Sosem akartam nagy ügyet csinálni belőle, de azért jó lett volna, ha legalább egyszer az én autómra kerülnek előbb az új alkatrészek, miután már nem volt esélyünk a címvédésre. Panaszkodhattam volna a nyilvánosság előtt, de inkább úgy voltam vele, hogy megmutatom a csapatnak, hogy így is a maximumot hozom ki az autóból, és azt hiszem, ezt ők is belátták” – mondta.

„Idén bármikor, amikor Lewis is én is bejutottam az időmérő harmadik szakaszába, nekem jutott a több üzemanyag. Ha figyelembe vesszük az üzemanyag-mennyiséget, többször is megszerezhettem volna a pole-t” – magyarázta Kovalainen.

A McLaren egyelőre még azt sem erősítette meg, hogy versenyzőt cserél a jövő évben, de világos, hogy Kovalainen nem marad, a kérdés csak az, hogy ki váltja. Pár hete a Brawnnal a fizetésben megegyezni nem tudó Buttont is hírbe hozták velük, de ez inkább csak fikció, a jóval komolyabbnak tűnő Kimi Räikkönen viszont irreális fizetési igénye és a ralizási szándéka miatt nem kellhet a csapatnak.

Azt mondja, végig második számúként kezelték
Hátvédnek kiváló lehetne

Hátvédnek kiváló lehetne

Hátvédnek kiváló lehetne


A motorszállító, a Mercedes legszívesebben németet ültetne Hamilton mellé, így a BMW kiszállása után csapat nélkül maradó, és a német gyártóhoz régóta kötődő Nick Heidfeld egyre komolyabb jelöltnek látszik. Heidfeld megbízhatóan tudja hozni az eredményeket és olcsó is, így egyáltalán nem lenne meglepetés, ha pár héten belül az ő szerződtetését jelentenék be Wokingban.