Míg a Williams, a Toyota és a Brawn GP a 2009-es műszaki szabályok egyik kiskapuját kihasználva ún. dupla diffúzorral kezdte az idényt, több csapat, köztük a Ferrari is csak jó néhány futammal később, az alkatrészt az FIA szabályosnak nyilvánító döntése után vetette be.

Mivel a csapat zsákutcának látta a 2009-es idényt, így a fejlesztést az idény közepén, a Német Nagydíj után fel is függesztette, és Maranellóban nyár óta csak 2010-re készülnek. A csapatfőnök, Stefano Domenicali bízik a jövőben.

„Az optimizmusunknak az ad alapot, hogy most nem látunk kiskaput a szabályokban. Nincs vita, csakis a haladással foglalkozhatunk. Ahogy két évvel ezelőtt Ross Brawn a Hondánál, most mi is azt az utat választottuk, hogy már korán minden erőnket a jövő évi projektre fordítjuk” – mondta az olasz az Autosportnak.

„Mi azért nem követtük a McLarent (a fejlesztéssel az év végéig), mert az autónk alapvetően nem a dupla diffúzorhoz épült. Ez az út zárva volt, ezért azt mondtuk, hogy itt nincs mit tenni, mert az eredményeket nem tudjuk átvinni a következő évre. Most, látva a szélcsatornás adatainkat, már bizakodom. Nem kiabálok el semmit, de mindenképpen jó az irány” – mondta Domenicali.

Domenicaliék húznak egy Brawnt, talán bejön
Domenicaliék húznak egy Brawnt, talán bejön

Domenicaliék húznak egy Brawnt, talán bejön

Domenicaliék húznak egy Brawnt, talán bejön


A Ferrari az utolsó előtt futamon, a Brazil Nagydíjon elveszítette a konstruktőri harmadik helyét, és a szezonzárón már nem is tudta visszaszerezni, de a keserű pirulát le kellett nyelni a jövő érdekében.

„Nehéz év volt, de figyelembe kell venni a hátteret: műszaki szempontból a bajnokságot már az elején kisiklatta a dupla diffúzor. Nekünk e nélkül kellett fejleszteni az autót, így az első eredmények után júliusban meghoztuk a döntést, hogy le is állítjuk a munkát, és inkább nekikezdünk a jövő évi autónak.”

„Fájdalmas döntés volt, arra kell gondolni, hogy racionális döntést hoztunk, de így is fájdalmas volt ennek az árát nyögni idén. Sajnos végül csak negyedikek lettünk a McLaren mögött, akik végig fejlesztettek. De Felipe (Massa) balesete óta nálunk csak egy autó gyűjtötte a pontokat, szóval inkább úgy kell néznünk, hogy félig tele van a pohár és nem úgy, hogy félig üres. Sok mindent figyelembe kell venni, és sok tanulsága is van ennek az idénynek” – összegzett Domenicali.