A 2010-es Forma-1-es versenynaptár Dél-Korea beszállásával és a Kanada visszatérésével – és feltéve, hogy a Brit Nagydíj nem hullik ki – az ideinél így is két futammal többet tartalmaz majd, és a 2005-ös idénnyel együtt a sportág leghosszabb idénye lesz – ha pedig Bernie Ecclestone kívánsága teljesül, egyenesen rekordot dönt majd.
Mivel Ecclestone számára is egyre világosabb, hogy a mai gazdasági helyzetben a pályákból lehetetlen több pénzt kisajtolni, így a bevételeket csakis a helyszínek számának növelésével lehet emelni – az F1 ura 20 versenyt szeretne.
„Mindig is azt mondtam, hogy ez megvalósítható, és egyre több embernek tetszik az ötlet. A tesztelésre semmi szükség! Vagy teszteljenek hétfőnként a verseny után, amikor amúgy is mindenki ott van a pályán, a szálloda ki van fizetve, és nem jár hatalmas logisztikai erőfeszítéssel” – mondta Bernie.
A hétfői tesztelés és a több pályától beszedett több pénz, a nagyobb tortából járó nagyobb szelet talán meg is győzheti a csapatokat, kérdéses azonban, hogy honnan lehetne előhúzni hirtelen még egy újabb pályát.
Ha már 2010-ben húszfutamosra bővítenék a naptárakat, akkor a legkézenfekvőbb megoldás a Francia Nagydíj visszahozása lehet, hiszen a pálya ott van, az új FIA-elnök, Jean Todt is ezért lobbizik, Ecclestone pedig ezzel a lépéssel még azokat a kritikusokat is elhallgattathatná, akik a hagyományos helyszínek háttérbe szorítása miatt ostorozzák. 2011-ben esetleg az Amerikai Nagydíj is visszatérhet.