A Lotus szeptember közepén, a többi új belépőhöz képest két és fél hónapos késéssel nyerte el a 2010-es Forma-1-es mezőny 13. helyét, de a projekt műszaki főnöke, a korábban a Benettonnál, a Jordannél, a Renault-nál, a Toyotánál és a Force Indiánál is megfordult Mike Gascoyne nagyon bizakodó a jövőt illetően.

Az angol az Autosportnak adott interjújában elmondta, mindenképpen tapasztalt versenyzőkkel akarnak nekivágni 2010-nek:

„Két tapasztalt pilótát keresünk, nem akarunk fizetős vagy kezdő versenyzőt. Ez nagyon fontos a csapat számára. Az összes új csapat számára egyre nyilvánvalóbb, hogy az utolsók közül az elsők lettünk, komoly alakulat vagyunk. Nagy az érdeklődés, de mi csakis rutinos pilótát akarunk.”

A volt toyotás Jarno Trullit már egy ideje emlegetik a Lotusszal kapcsolatban, és Gascoyne sem cáfolja, hogy szívesen fogadnák az olasz veteránt. A lotusos Abu-Dzabiban Jacques Villeneuve-vel és a BMW tartalékosával, Christian Kliennel is tárgyalt, a csapat még ebben a hónapban be akarja biztosítani a jövő évi felállást.

Nagy tervei vannak
A Jordannél és a Toyotánál is dolgoztak együtt

A Jordannél és a Toyotánál is dolgoztak együtt

A Jordannél és a Toyotánál is dolgoztak együtt


„Jarno az egyik pilóta, akit szeretnénk. Egyetlen körön mindig is szenzációs volt, új csapatként pedig ez különösen fontos számunkra, képben kell lennünk szombatonként (az időmérőn), hol is állunk, ő pedig képes ezt nyújtani” – magyarázta Gascoyne.

„Reményeink szerint november végéig le is tudjuk a szerződtetéseket. Nem akarunk sokáig kivárni, lépni akarunk, nem csak az eseményeket követni. Ezt hamarosan el is intézzük.”

A mérnök korábban azt nyilatkozta, a Lotus célja, hogy az újak között a legjobb legyen, de mostanra még magasabbra tette a lécet: „Úgy gondolom, már nem ez a cél. Ez már adott, ez után a régi csapatok gyengébbjeire hajtunk, hozzájuk akarunk a lehető legközelebb kerülni” – vázolta az elképzelést.

Kobayashi vajon belefér?

Kobayashi vajon belefér?

Kobayashi vajon belefér?


A Toyota kidőlése miatt csapat nélkül maradt újonc, Kamui Kobayashi is a Lotusban reménykedik egyébként, bár Gascoyne szavai alapján nem sok eséllyel.

„Természetesen a toyotás lehetőségnek annyi. Közel voltam a 2010-es szerződés aláírásához, de azért így is van még négy új csapat. Ha választhatnék, a Lotushoz mennék” – mondta a japán, aki pénzügyi okok miatt korábban már kizárta, hogy jövőre visszatérne a GP2-be.