Mivel a BMW a kiszállásának bejelentése előtt nem írta alá a 2010-től érvényes új Concorde Agreementet, így a Sauber elveszítette automatikus indulási jogát, és csak tartalékosként várt üresedésre. Ez a Toyota távozásának bejelentése után elő is állt, de a svájci csapat az elmúlt három hétben sem kapott indulási jogot.
A svájci Sonntagszeitung szerint azért, mert a Saubert megvásárló Qadbak mögött valójában nem áll tőke, az állítólagos közel-keleti befektetői milliók nem léteznek, a konzorcium csak a már említett King újabb ügyeskedése.
A lap arról ír, hogy mivel a korábban valóban képbe került bahreini befektetőkkel kötendő üzlet kútba esett, King állítólag a csapat 2009-es részvételéért járó pénzre számított, és a BMW-t is meglepte, hogy mostanra fizetésképtelenné vált a Qadbak.
Az FIA, amely várhatóan november végén hozza nyilvánosságra a végleges 2010-es nevezési listát, a pénzügyi bizonytalanság miatt nem lép a Sauber ügyében.