Ma délelőtt kilenckor a spanyolországi Jerezben megkezdődött a Forma-1-esek háromnapos, kimondottan az ifjú tehetségeknek szánt tesztje. Az idő hűvös, de végig napos és száraz volt az andalúziai pályán, a körözést ebből a szempontból semmi sem zavarta.
A nap legjobbja a Forma-2-es bajnoki cím megszerzéséért a Williamsnél lehetőséget kapott spanyol Andy Soucek lett. A 24 éves pilóta a nap kezdetétől jól ment, az első négyen kívül egyszer sem járt. Délután ugyan volt egy komolyabb megpördülése, ami után le is fulladt alatta az autó, de ez nem zökkentette ki nagyon, hiszen legjobb körét még ezután teljesítette.
Mögötte a Force Indiánál vezető DTM-pilóta, a skót Paul di Resta végzett, a harmadik leggyorsabb a McLaren állandó tesztelője, Gary Paffett lett, őt pedig a nap legtöbb körét futó idei Brit F3-bajnok, a Red Bull autójában ülő ausztrál Daniel Ricciardo követte.
Ricciardónak délelőtt komolyabb kalandja is akadt: az ausztrál pilótának egy másik Red Bull-nevelt, Brendon Hartley okozott izgalmas pillanatokat, amikor közvetlenül előtte haladva pördült meg a Toro Rossóval. Mindkét ifjonc a pályán kívül kötött ki, de csak Hartley autójának jobb első felfüggesztése és orra sérült – az új-zélandi emiatt viszont ki is hagyta a délelőtt további részét.
A top5-öt a 2009-es F3 Euroseries-bajnok, Jules Bianchi zárta, aki a Ferrarinál mutatkozhatott be.
„Nagyon büszke vagyok, hogy az F1-es debütálásomat egy Ferrari volánjánál teljesíthettem, a világ legjobb csapatánál. Az elején óvatos voltam, nem akartam hibázni, de ahogy nőtt az önbizalmam, jobban nyomtam. Elképesztő a csapatszellem, remélem, hogy jó benyomást tettem mindenkire, és holnap még jobb lehetek” – mondta a 20 éves francia.
Bár a BMW jövőre már nem lesz az F1-ben, most még utoljára pályára gördül a bajor gyártó fehér-kék autója, a csapat a végső búcsú előtt lehetőséget ad az amerikai és az európai Formula BMW tavalyi győzteseinek. Ma az amerikai Alexander Rossi vezetett.
„Nagyon élveztem a napot! Lenyűgöző az autó, hogy mennyire kiszámítható, pontos a viselkedése, és hogy milyen erős a tapadása. Be kell ismernem, hogy egy kicsit azért csalódott is vagyok, mert mint minden versenyző, én is a leggyorsabb szeretek lenni. Testileg olyan megterhelő volt mint számítottam rá, a GP2-höz képest nagy segítség a szervó, de a G-erők is jóval nagyobbak” – magyarázta a végül hetedikként záró Rossi.
A másik amerikai, az idei Indy Lights-győztes J.R. Hildebrand a Force Indiánál vezetett, de ő csak a 10. időre volt képes, hajszállal elmaradva a Renault R29-esében ülő a friss World Series by Renault-bajnok Bertrand Baguette mögött.
A legkevesebb kört az angol Oliver Turvey futotta, aki csak délután vette át a McLarent Paffett-től – csak az utolsó előtti lett, de javára írható, hogy nagyon gyorsan felvette a többiek ritmusát a neki jutott másfél órában a kezdeti több mint öt másodperces lemaradását hipp-hopp lefaragta.
A teszt holnap folytatódik.
Teszt, Jerez, 2009.12.01.
# | Pilóta | Csapat | Idő | Kör |
1. | A. Soucek | Williams-Toyota | 1:19.158 | 87 |
2. | P. di Resta | Force India-Mercedes | 1:19.369 | 46 |
3. | G. Paffett | McLaren-Mercedes | 1:19.426 | 54 |
4. | D. Ricciardo | Red Bull-Renault | 1:19.534 | 112 |
5. | J. Bianchi | Ferrari | 1:19.626 | 90 |
6. | M. Conway | Brawn/Mercedes GP | 1:19:920 | 58 |
7. | A. Rossi | BMW Sauber | 1:20.227 | 82 |
8. | M. Ericsson | Brawn/Mercedes GP | 1:20.333 | 49 |
9. | B. Baguette | Renault | 1:20.511 | 105 |
10. | J.R. Hildebrand | Force India-Mercedes | 1:20.537 | 49 |
11. | O. Turvey | McLaren-Mercedes | 1:20.856 | 27 |
12. | B. Hartley | Toro Rosso-Ferrari | 1:21.325 | 69 |