A korábbiaknál sokkal agresszívebb szellemben fejleszti 2010-es autóját a McLaren, az istállónak ugyanis eltökélt célja, hogy újra a vb-címért harcoljon. Lendületet ad a munkának, hogy a csapat uralta a szezon végét, ezt a sikersorozatot szeretné folytatni jövőre is.

Azt mondja a McLaren, hogy idén megtanulta a leckét, minden 2009-es tapasztalatot hasznosít az új autó fejlesztésénél. Paddy Lowe főmérnök szerint egyelőre nem lehet megmondani, mennyire lesz versenyképes a csapat, de szerinte az MP4-24 jó alapokat adott a munkához.

„Ellenkezőleg: versenyautót olyan semlegesre kell tervezni, amennyire csak lehet” – válaszolta Lowe arra a kérdésre, hogy az autó jobban kedvezhet-e Hamilton stílusának. „Csak egy módon lehet pilótára szabni egy autót, ez azonban ergonómiai kérdés, nem hinném, hogy akár Lewis, akár Jenson problémás lenne ilyen szempontból.”

„Meg lehet próbálni egy autót egy adott pilóta stílusához igazítani, de nem biztos, hogy megéri: meglepő lehet, de olykor teljesen különböző stílusok is hasonló köridőt eredményeznek. Mi csak a teljesítményért dolgozunk, nem egyénekért.”

Jonathan Neale vezérigazgató szerint Hamilton és Button stílusa is nagyjából semleges, hasonlóan a tesztpilóta Pedro de la Rosához. „Szerencsések vagyunk, hogy így van. Sokan mondják, hogy a tankolás betiltásával a gumikopás lesz a legfontosabb teljesítménycsökkentő tényező, de mi nem hiszünk ebben: sok mindenre kell majd odafigyelni, a karakterisztika akár több negatív hatást is ellensúlyozhat.”

Neale úgy véli, tökéletes a Hamilton-Button párosítás, fantasztikus és versenyképes együttműködésre számít. „Ki fogják egészíteni egymást, lesznek pályák, ahol Jenson, de olyanok is, ahol Lewis lesz a jobb. Az biztos, hogy ahogy mindig, pilótáink egyenlő feltételeket kapnak, így remélhetőleg sikeresek leszünk mindenhol.”