Ma is folytatódott a Forma-1-esek ifjú tehetségeknek szánt tesztje a spanyolországi Jerezben. A leggyorsabb a mclarenes Gary Paffett volt, egyedül ő tudta 1:19 alá szorítani a köridőt – az eredmény persze nem meglepő, hiszen az angol a mezőny egyik legjobb autójával és a többiekét jelentősen meghaladó F1-es tapasztalattal érte el azt. A wokingiak – és mások is – készülődtek 2010-re is, a teli tankos futamok szimulálására nehéz autókat küldtek pályára. 

A második a Williamsnél jövőre bemutatkozó GP2-bajnok, Nico Hülkenberg lett, a német ifjonc három századdal maradt el a tegnap szintén a grove-i autót vezető és a nap legjobbját teljesítő Andy Soucek eredményétől.

Ahogy tegnap, Red Bull-t vezető Brit F3-bajnok, Daniel Ricciardo ma is jól ment, sőt három tizedet javított is az előző napi legjobbján. Paul di Resta szintén erős volt, délelőtti ideje – délután már „Amerika kapitány”, Hildebrand vezette a Force Indiát – a nap végére is elég lett a negyedik helyre.

A BMW Saubernél az amerikai Rossi után ma a mexikói Esteban Gutierrez kapott lehetőséget, ő három századdal volt jobb elődjénél. Érdekesség, hogy a csapat csütörtökön a Renault-nál már tegnap tesztelt Bertrand Baguette-et ülteti az autóba.

F1: A McLarené a második nap Jerezben 1
Tung - vajon ő lesz az első kínai F1-es?

Tung – vajon ő lesz az első kínai F1-es?

Tung – vajon ő lesz az első kínai F1-es?


„Nagyon örülök, hogy a Saubernél is vezethetek. Két nap tesztelés jobb,mint egy, és nagyon érdekes lesz összehasonlítani a két különböző autót, a két csapat működését” – mondta a bejelentés után a belga WSR-bajnok.

A Mercedesnél újra Mike Conway és Marcus Ericsson vezette a BGP001-est, az angol a hatodik, a svéd a hetedik idővel zárt. Őket a Ferrari-családba frissen beemelt F3-as bajnok, Jules Bianchi követte – a szerződéssel rendelkező francia ma már nem is a köridőket hajszolta, hanem hosszabb etapokat teljesített. 

Renault-nál ma ülhetett autóba az eddigi GP2-es és A1GP-s karrierje során nem túl sokat mutató kínai Ho Pin Tung, aki most sem alakított túl nagyot. Míg ő délelőtt, száraz körülmények között vezetett, az ebédidőben érkező zivatar miatt a délután lassan száradó pályán körözgető brazil Lucas di Grassi így is héttizedet adott neki. 

Bortolottit a technika ördöge hátráltatta

Bortolottit a technika ördöge hátráltatta

Bortolottit a technika ördöge hátráltatta


Az utolsó helyen a tavaly a Ferrari házi tesztjén körrekordot autózó Mirko Bortolotti végzett, az olasz mentségére azonban felhozható, hogy a Toro Rosso műszaki hibája miatt jelentős időt a garázsban volt kénytelen tölteni késő délelőtt. A piros zászló szintén miatta került elő ma, az ifjonc ugyanis egy véletlen gombnyomással kikapcsolta a sebességváltót, így leállt a pályán nem sokkal a teszt kezdetét követően.

Teszt, Jerez, 2010.12.02.

# Pilóta Csapat Idő Kör
 1.  G. Paffett  McLaren-Mercedes  1:18.718  80
 2.  N. Hülkenberg  Williams-Toyota  1:19.184  94
 3.  D. Ricciardo  Red Bull-Renault  1:19.243  93
 4.  P. di Resta  Force India-Mercedes  1:19.411  58
 5.  E. Gutierrez  BMW Sauber  1:20.190  68
 6.  M. Conway  Brawn/Mercedes GP  1:20.222  83
 7.  M. Ericsson  Brawn/Mercedes GP  1:20.440  37
 8.  J.R. Hildebrand  Force India-Mercedes  1:20.517  50
 9.  J. Bianchi  Ferrari  1:20.585  113
 10.  L. di Grassi  Renault  1:20.898  55
 11.  H.P. Tung  Renault  1:21.492  67
 12.  M. Bortolotti  Toro Rosso-Ferrari  1:21.761  69