Kimi Räikkönen nem fix fizetésért vezet majd 2010-ben a Citroën Junior Team tagjaként, hanem bónusz rendszerben kap pénzt. A Red Bull, amely a rali-világbajnoki részvételét finanszírozza – a pletykák szerint -, minden egyes futamért 75 ezer eurót (20 millió forint) fizet ki neki, függetlenül az eredménytől. Ha célba is jut a C4 WRC-vel, további 25 ezerrel (6,8 millió) fejelik meg a versenypénzt.
Räikkönen a 13 futamos világbajnokság 12 versenyére nevezett, a Citroën Junior Team az Új-Zéland-ralin nem vesz részt. Így ha időközben nem gondolja meg magát, év végére legalább 900 ezer (246 millió Ft), de akár 1,2 millió eurót (328 millió Ft) is kereshet. Ha a finn legalább a versenyek felén pontot szerez, vagyis az első nyolcban végez, további 150 ezer eurót (41 millió forint) kap.
Mindez Räikkönen korábbi fizetését tekintve csak aprópénz, hiszen a 2007-es világbajnok az utóbbi három évben évi 34 millió eurót keresett a Ferrarinál. Sőt most, hogy közös megegyezéssel kilépett 2010-ig élő szerződéséből, 17 milliót kap, miközben már nem versenyez.
A ralisok között azért így jól keres a finn, hiszen Mikko Hirvonen, aki csak egyetlen ponttal maradt el a világbajnoki címtől idén, 1,5 millió eurót keres a Fordnál. Persze Sebastien Loeb kiemelkedik 6,5 millió eurós éves fizetésével, cserébe viszont hatszoros világbajnok.
Nem Räikkönen, aki korábbi fizetésénél kevesebbért versenyez, de ez a hír járja Michael Schumacherről is.