Max Mosley ellentámadást indított Flavio Briatoréval szemben. Mint ismeretes, Briatorét örökre eltiltották a motorsporttól, mert Nelson Piquet-vel csaltak a 2008-as Szingapúri Nagydíjon. Briatore nem a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA) fellebbezett, hanem polgári pert indított a szövetség ellen, mondván, a büntetés törvénytelen, Mosleyt pedig elvakítja a személyes bosszú. Briatore emellett 1 millió eurós kártérítést is követel.
Mosley azon rágott be, hogy kiszivárogtak a tárgyalás iratai és a Renault korábbi vezetője úgy nyilatkozott, méltatlanul bánt vele az FIA és különösen annak elnöke. Briatore azzal is vádolja az FIA-t, hogy megsértette az alapvető eljárási szabályzatát és az ő tisztességes eljáráshoz való jogát, miután neki korábban heves vitái voltak Mosleyval.
Mosley, aki 16 éves pályafutás után Jean Todtnak adta tovább az elnöki széket, úgy nyilatkozott, Briatore érvelése „kétségbeesett és tarthatatlan”, a kiszivárogtatott iratok pedig csak arra jók, hogy elvonják a figyelmet arról, hogy központi szerepe volt a sport történetének egyik legrosszabb és legveszélyesebb szándékos csalásában.
Kijelentette, Briatore lehetőséget kapott, hogy elmondja saját verzióját a történtekről a Motorsport Világtanács, illetve ha akarja, a Független Nemzetközi Fellebbviteli Bíróság jogászai előtt, de „úgy döntött, hogy nem vesz részt a vizsgálatban”.
„Briatore lehet az utolsó, aki arra panaszkodhat, hogy az FIA nem bánt vele tisztességesen. Az FIA már többször is esélyt adott neki kétes ügyekben ” – mondta Mosley nyilatkozatban, majd elkezdte felsorolni az ügyeket.
„Tette ezt, amikor tiltott szoftvert találtak a csapat egyik autója ellenőrzése során, amikor egy alkatrész (szűkítő – a szerk.) hiányzott a csapat üzemanyagtöltő berendezéséből, vagy amikor a csapata nem jelentette be rendesen a különleges felfüggesztését, és legújabban az volt, amikor egy másik csapattól illegálisan szerzett információkat találtak náluk” – mondta Mosley.
„Minden alkalommal, amikor a csapata megbukott, az FIA mindig elfogadta Briatore állítását, hogy ő nem vett részt az ügyekben. A szokásos történet az volt, hogy ő nem műszaki ember és a csapat egyik beosztottja – aki ellen már megtették a lépéseket – volt a felelős. Ezúttal azonban más volt a helyzet. Egyértelmű bizonyíték volt arra, közvetlenül érintett abban, hogy rávegyék Nelson Piquet-t, törje össze az autóját” – folytatta az elnök.
„És ez a magatartás különösen elítélendő, mert ő volt Piquet menedzsere, az a személy, akihez egy fiatal pilóta tanácsért fordulhat, ha arra kérik, hogy tegyen valami veszélyeset vagy etikátlant csapatának.”
„Akkor, amikor Nelson Piquet eskü alatt vallomást tett az FIA-nál, amelyben megerősítette, hogy utasításra hajtott a falnak, az ügy teljes körű, független jogászok általi vizsgálata elkerülhetetlen volt. Ez a vizsgálat, ahogy a Renault saját ellenőrzése is, kétséget kizáróan Briatore felelősségét állapította meg.”
„A felvetés, hogy mindez valahogy egy személyes bosszú alapján történt, kétségbeesett és tarthatatlan érvelés” – zárta mondandóját Mosley.
Nem meglepő Mosley időzítése, január 5-én döntenek Briatore ügyében.