A Forma-1 gazdasági működésének szakértőjének számító Christian Sylt és szerkesztőtársa idén is összeállította éves jelentését a sportág pénzügyi helyzetéről – a 2009-es Formula Money szerint a bevételek csökkentek, de a helyzet így sem rossz.
A tanulmány szerint a sportágba 2009-ben összesen 4,6 milliárd dollár folyt be, amely 200 millióval, azaz kicsit több mint négy százalékkal kevesebb az előző évi értéknél. A csapatok kiadásai 2008-ról idénre 1,6 milliárd dollárról igen jelentősen, 1,1 milliárdra csökkentek köszönhetően a fejlesztéseket, a tesztelést és egyéb kiadásokat korlátozó programoknak. A tanulmány szerint egyébként csak a Honda tavaly decemberi kiszállásával 350 millió dollár maradt „elköltetlen”. A csapatok szponzori bevételei 8 százalékkal, 836 millió dollárról 770-re csökkentek.
Míg a csapatok és a mögöttük álló gyártók és szponzorok a tavalyinál rosszabb évet zártak, Bernie Ecclestone-nak és az F1 jogait birtokló CVC csoportnak nem lehet oka panaszra, idén többet kerestek, mint egy évvel ezelőtt.
A versenyek rendezési jogaiból befolyt összeg 11 százalékkal növekedett még úgy is, hogy 2009-ben eggyel kevesebb futam volt, mint tavaly – a 448 millió dolláros összegbe az évenkénti lépcsős növekedés mellett komolyan beleszámított Abu-Dzabi beszállása is.
A Forma-1 közvetlen szponzorációja 2009-re hatalmasat ugrott: a növekedés 79 százalékos, a végösszeg 102 millió dollár. A növekedésnek két fő oka volt: idén lett a sportág hivatalos műszaki és kommunikációs partnere az LG, valamint a Universal Music is zsíros szerződést kötött Ecclestone-ékkal az idén több futam betétprogramjaként is megrendezett minipopfesztiváljairól, az F1 Rocks koncertekről.
A televíziós közvetítési jogokból befolyt pénz is növekedett: az összeg 18 százalékkal 450 millió dollárra emelkedett – ennek hátterében a Nagy-Britanniában a BBC-vel, Spanyolországban pedig a La Sextával kötött új szerződések állnak.