„Nagyszerű, hogy Michael visszatér a Forma-1-be, és hogy az én csapattársam lesz a Mercedesnél! Fantasztikus kihívás lesz számomra minden idők egyik legjobb versenyzője mellett helytállni. Biztos vagyok benne, hogy erős kapcsolatunk lesz, és hogy még mindig nagyon gyors. Jó hír ez a sport és a szurkolók számára is” – mondta a német szupercsapat másik tagja, Nico Rosberg.
„Michael hét bajnoki címe önmagáért beszél, nagyon várom a közös munka folytatását! Michael és Nico párosa a tapasztalat, a gyorsaság és a fiatalság tökéletes keveréke lesz. A Daimler, az Aabar és az új főszponzorunk, a Petronas befektetésével, valamint az izgalmas versenyzői párossal minden építőeleme megvan a sikeres 2010-es idényünknek” – mondta a csapatfőnök, Ross Brawn.
„Megkérdeztem Michaelt, hogy képes lesz-e a régi formáját hozni, ezt ő tudja leginkább megítélni. Ő azt mondta, igen, én pedig teljesen megbízom benne. Mindig is ő volt önmaga legjobb kritikusa, nem fog visszaélni a belé vetett bizalmammal” – tette hozzá az angol az Autosportnak nyilatkozva.
Brawn cáfolta azt a találgatást, miszerint Schumacher miatt túrták volna ki a csapattal idén bajnoki címet nyerő Jenson Buttont, aki végül a McLarenhez szerződött.
„Nem erről volt szó. Nagyon igyekeztünk megoldást találni Jensont illetően, de végül nem sikerült. Végül ő döntött úgy, hogy nem marad. Lojális voltam Jensonhoz, de amikor kezdett nehézkesnek tűnni az ügy, megkerestem Michaelt is, és onnantól kezdtek alakulni a dolgok. Michaellel szoros kapcsolatot ápoltam az elmúlt években is, és a csalódottságából, amiért a nyáron nem versenyezhetett a Ferrarinál, rögtön láttam, hogy még mindig mennyire szenvedélyesen érez az F1 iránt” – magyarázta Brawn, aki Schumacher összes világbajnoki címének részese volt a háttérben végzett munkáján keresztül.
A mercedeses Norbert Haug Schumacher szerződtetése kapcsán a sorsszerűséget, a régi kapcsolatot emelte ki: „1991 áprilisában, amikor még csak fél éve vezettem a Mercedes motorsportprogramját, Michaellel álltunk egy este az erkélyen, amikor tökéletes magabiztossággal azt mondta: itt az ideje az F1-be mennem. Michael 22 éves volt akkor, és alig négy hónappal később Spában már egy Jordan volánjánál debütált. A Mercedes segített neki eljutni addig, a többi pedig már történelem” – elevenítette fel a német.
„Mindig is szerettük volna, ha Michael valamikor újra nálunk versenyez, és ezt ő is tudta. A futamok után sokszor tréfálkoztunk erről, de többször komolyan is beszéltünk a lehetőségről az elmúlt 14 évben. 1995-ben nem jött össze, 1998-ban sem és 2005-ben sem, de nagyon örülök, hogy végül 2010-ben megvalósul! A Mercedesnél mindenki melegen üdvözli az egykori neveltünket, a tanítványt, aki mára minden idők legeredményesebb autóversenyzője lett.”