A Virgin Racing – leánykori nevén Manor GP – már hónapokkal ezelőtt elismerte, hogy 2010-es autóját szélcsatorna használata nélkül, csakis számítógépes áramlástani szimulációval (CFD) fejleszti, és annak ellenére, hogy a szintén újonc Lotusnál ezt lehetetlennek tartják, most a USF1 sportigazgatója, Peter Windsor is elárulta, hogy ők szintén ezt az utat követik.

„Nemrég láttam, hogy Nick Wirth (a Virgin technikai főnöke) kiadott egy közleményt, miszerint a Virgin F1-esét kizárólag CFD-vel tervezték. Ugyanez igaz a mi autónkra is, bár nem látunk benne különösebben nagy dolgot, inkább csak logikus út ez egy új csapat számára” – utalt az alacsonyabb költségekre Windsor.
 
Az angol szakember azért azt is hozzátette, hogy az elkészült járgányt majd ők is elviszik a charlotte-i bázisuktól nem messze található Windshear szélcsatornába finomításra.

„A Windshear nagyjából negyedórányira van a központunktól, ez nagyon jó lesz majd, amikor a valós méretű járgány aerodinamikáját vizsgáljuk. Modellt viszont nem készítettünk, a mi modellünk maga az igazi autó, amelyet 2010-ben többször is tesztelhetünk majd.”