Bár a Lotus az új csapatok közül utolsóként, másfél hónapos késéssel kapta csak meg a 2010-es Forma-1-es nevezését, a csapatfőnök, Tony Fernandes szerint nagyon jól állnak.

„Silverstone-ban (a Brit Nagydíj idején) indult ez a projekt. A korábbi Litespeed-nevezést beadó emberek megkerestek, beszéltem Max Mosleyval is, és elkezdtük építeni a csapatot. Szeptemberig nem volt nevezésünk, szóval kockáztattunk egy kicsit, de befektettük a pénzt és nekiláttunk az autó építésének” – idézte fel az AirAsia alapító-tulajdonosa.

„Mostanra nagyon jól állunk, egy héttel a tervek előtt járunk. Februárra készen lesz az autó, alig várom, hogy ott legyünk a rajtrácson Bahreinben.”

A Lotus 2010-re a volt toyotás Jarno Trullit és az ex-mclarenes Heikki Kovalainent szerződtette – Fernandes így indokolta a választást:

A maláj pilóták később jönnek
A maláj pilóták később jönnek

A maláj pilóták később jönnek

A maláj pilóták később jönnek


„Tapasztalt pilótákat akartunk. Pénzért nem lehet tapasztalatot venni. Olyanokat akartunk, akik hozzánk hasonlóan egyszerű, gyakorlatias emberek, akik kemény munkával szeretnének felépíteni valami különlegeset. Olyan pilótákat akartunk, akik versenyezni szeretnek, fizetős versenyzőt nem szerettünk volna. Ha megvannak a megfelelő emberek, úgyis jönnek majd a szponzorok, jön majd a pénz.”

Bár a csapat mögött maláj befektetők és közvetve a maláj állam pénze áll, az indulásnál nem ragaszkodtak hozzá, hogy a versenyzőjük is hazai legyen. A World Series by Renault-ban 2009-ben második helyet szerzett Fairuz Fauzy a tesztpilótai állást kapta meg, míg az egykori minardis, Alex Yoong a csapat utánpótlásprogramját vezeti majd.

„Alex nem versenyez majd, de vele együtt sok pénzt költöttünk az utánpótlásprogramunkra az elmúlt hónapokban. Nem volt fontos, hogy az első évben maláj versenyzőnk legyen, hiszen nem egy egyéves projektről van szó. Fairuz persze jó srác, keményen megdolgozott, kiérdemelte ezt a lehetőséget” – magyarázta Fernandes.