Idén négy új csapat debütál a Forma-1-ben, az USF1, a Campos Meta, a Virgin Racing és a Lotus száll be a sorozatba. Ami új, mindig érdekes, nem csoda, hogy az istállók rendszeresen kiemelt helyen szerepelnek a Forma-1-es hírekben. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint baj lehet abból, hogy állandóan az újak vannak a középpontban, bár azt elismeri, hogy az F1 hosszú távú jövője szempontjából egyáltalán nem káros a privát alakulatok újbóli előtérbe kerülése.
„2008-ban még hat gyártó szerepelt a Forma-1-ben, mostanra a félig-meddig kiszállt Renault-t is számolva hárman maradtak” – mondta Horner. „A legnagyobb csapatok, a Ferrari, a McLaren, a Williams és most már a Red Bull itt vannak, magunkat illetően bizonyítottuk, hogy helyünk van a legjobbak között. Úgy gondolom, szükséges, hogy meglegyen az egyensúly a gyártók és a privát csapatok között, ez már a múltban is többször bebizonyosodott.”
Horner szerint most rendben van a Forma-1, ezt Abu-Dzabi, a végig kiélezett tavalyi bajnokság is bizonyítja. Mivel általános törekvés a költségek csökkentése, logikus, hogy a privát csapatok számára is megnyílt az út a sorozatba. Horner szomorúan vette tudomásul a Toyota kiszállását, de egész évben voltak erre utaló jelek.
„Sok új csapat jön, mi, vagyis a meglévő csapatok szempontjából rossz, hogy előre méricskéljük őket” – utalt Horner arra, hogy a sajtóban állandóan téma a USF1 és a Campos jövője. „Ez a sok cikk csak arra sarkallja őket, hogy még keményebben dolgozzanak, ami a mi dolgunkat nehezítheti meg. Addig kár bárkit is megítélni, amíg nem kezdődik el a szezon, mindannyian keményen dolgoznak, nem könnyű dolog összerakni egy versenyautót. Szerintem rendben lesznek, minden újonc ott lesz Bahreinben.”