Bernie Ecclestone tegnap megérkezett a Ferrari alpesi sajtóhetére, a Wrooomra. Az F1 ura természetesen megint mondott egy-két meghökkentő dolgot. Az angol amellett, hogy egy kicsit tovább ostorozta a két bizonytalan sorsú új csapatot, a USF1-t és a Campost, azt is elárulta, hogy örömmel látná, ha a futamokon a versenyzők néha levághatnák a kanyarokat.
„Nem lenne nagy dolog a pályákon kialakítani egy olyan pontot, ahol időt lehetne nyerni, ha úgy tetszik, egy levágást, amit mondjuk ötször használhatna a versenyen egy pilóta. Így nem szorulnának be a lassabb autók mögé. A tévében is jól mutatna. Bár nem haraptak rá, nagyon meg akarom győzni a csapatokat erről, ugyanis az előzést ösztönző lépéseknek eddig nem lett hatása” – mondta az F1 ura.
Madonna di Campiglióban a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali is lehetséges szabályváltoztatásokról beszélt, igaz, ő nem ilyen abszurd ötletekkel állt elő.
„Lesz egy találkozó valamikor pár héten belül, amelyen áttekintünk néhány szabályt, többek között a pontrendszert is. De nemcsak arról lesz szó, vannak más fontos kérdések is a gumikkal, a kiállások számával kapcsolatban. Január végére kialakulnak ezek a dolgok.”
Az újonnan bevezetett, 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1-es pontrendszer módosítása azért merülhet fel, mert az új változatban ugyan többen kapnak jutalmat, de az arányok nem igazán változnának vele, a győzelem így sem ér többet. A lehetséges változtatás a 25-18-15-12-10-8-5-3-2-1-es rendszer lehetne mondjuk, de a pakliban van a pole-ért és a versenyen futott leggyorsabb körért osztott pont is. A gumikkal, a kiállásokkal azért variálnának, hogy a futam alatti tankolás eltűnése után is maradjon stratégiai elem a versenyen.
Domenicali azt is elmondta, hogy hamarosan az F1 bevételeinek elosztását is újra szeretnék tárgyalni a csapatok Ecclestone-ékkal, valamint a jelenlegi nagyon szigorú tesztkorlátozások lazítását is felvetette.
„Azt hiszem, túlzásba estünk. Michaelnek például GP2-essel kell gyakorolnia – látszik, hogy itt változtatásra van szükség. Szerintünk újra kell gondolni a dolgot, persze szem előtt tartva a költségek csökkentését. A FOTA-nak azonban mindenképpen foglalkoznia kellene a tesztlehetőségek bővítésével.”
A Ferrari-főnök az új csapatok kapcsán elővette a maranellóiak vesszőparipáját, a harmadik autó kérdését is: „Meglátjuk, hogy teljesítenek majd, de jóval több hulló-, mint állócsillagot láttunk már eddig az F1-ben. Mi mindig is pártoltuk a harmadik autó ötletét, és szerintem a rajongók is több nagy nevet szeretnének látni a pályán. Ha némelyik csapat nem lesz olyan acélos, mint ahogy ígéri, meg kell gondolni ezt.”