A tavalyi, elsősorban az aerodinamikai hatékonyság csökkentését célzó radikális szabályváltoztatások egyik kiskapuját kihasználva az egymástól függetlenül a Brawnnál, a Williamsnél és a Toyotánál is kifejlesztett alkatrész a szabályok betűjének megfelelően, de azok szellemével ellentétesen jelentős plusz leszorítóerőt hozott.
A riválisok előbb támadták a megoldást, majd miután az FIA végső fóruma is szabályosnak nyilvánította azt, a dupla diffúzorok sorra megjelentek minden autón. Az alkatrész 2010-ben is marad, de a most kidolgozott szabálymódosítás szerint már a padlólemez hátsó részének felületén már nem lehetnek majd a dupla diffúzor lényegi elemét jelentő lyukak a következő idényben.
A módosítást még a Forma-1 Bizottságnak, végül pedig az FIA Motorsport Világtanácsának is jóvá kell hagynia, de ez a technikai munkacsoport döntése után már csak formaság lesz.