A Forma-1-es csapatok ma megkezdték az új idény első hivatalos felkészülési tesztjét a spanyolországi Valenciában. Miután a Ferrari és a McLaren már a múlt héten, a Renault és a Sauber tegnap, a Mercedes, a Toro Rosso és a Williams pedig ma délelőtt megmutatta új autóját, 10 órakor hűvös, de száraz és napos körülmények között megkezdődhetett a körözés.
Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy a vadonatúj autók, az eltérő programok és a szintén megbecsülhetetlen üzemanyag-mennyiségek miatt a tesztek, és különösen a mai nap eredményei semmit nem jeleznek az erőviszonyokat illetően, de a nap azért így is választ adott egy-két kérdésre.
Kiderült, hogy a tavalyi hungaroringi balesete után után első hivatalos F1-es tesztjét teljesítő Felipe Massa most is versenyképes, a brazil pilóta a nap túlnyomó részében az élen állt, és javított idején, csak délután vette át tőle a leggyorsabb kört egy időre a Sauber veteránja, Pedro de la Rosa, aki végül a második eredménnyel zárt.
A nap legtöbb körét futó Massa holnap is egész nap vezet majd, a Ferrari F10-est Fernando Alonso szerdán veszi át tőle.
„Nagyon örülök, hogy annyi idő után újra itt lehetek! Az autó jól viselkedett, a tervezett programot végrehajtottuk ma, még egy kicsit több kört is mentünk. Az autót könnyebb vezetni, mint a tavalyit, amikor nehéz volt megtalálni az egyensúlyt. A gumikkal sem volt gond. Első napnak tehát jó volt, de sok munka van még a szezonnyitóig, folyamatosan dolgoznunk kell.”
A brazilnak fizikailag sem volt problémája: „Testileg is rendben volt minden. 100 kört mentem, de sokkal többet is bírtam volna, 100 százalékosan készen állok a versenyzésre!”
Talán még Massa formájánál is sokkal nagyobb érdeklődés kísérte azonban Michael Schumacher visszatérését, aki három év kihagyás után szállt be újra az F1-be, immár az új Mercedes gyári csapat pilótájaként. Míg délelőtt csapattársa, Nico Rosberg vezette az MGP W01-est, a hétszeres világbajnok délután gurult a pályára, ahol alig tucatnyi kör után megmutatta, hogy ma is ugyanarra képes, mint korábban, azonnal felvette a tempót, sőt a nap végére már gyorsabb is volt Rosbergnél, a 41 éves szupersztár hattizedet adott a fiatal németnek.
„Mintha újra 1991 lenne! Amikor az F1-be kerültem, mellbe vágott az első kör, a második pedig már végtelenül izgalmas volt. Ma is pont így volt! Olyan vagyok, mint a kisgyerek, aki odavan az új játékáért” – mondta Schumacher.
„Természetesen fura volt látni a régi autómat és nem benne ülni, de öröm volt újra látni a testvéremet és a ferraris barátaimat” – utalt régi csapatára és Felipe Massára a német. „Azt hiszem, jó munkát végeztünk ma, a rendszereket ellenőriztük, az autó megbízhatóságát vizsgálták a srácok. Több mint 80 kört teljesítettünk, ez szép eredmény az első napon” – összegzett Schumacher.
A két Mercedes mögött a mclarenes Gary Paffett lett az ötödik, az angol két honfitársa, Lewis Hamilton és Jenson Button előtt végezte el az MP4-25-ös ellenőrzéseit. Az új Williamsszel Rubens Barrichello a hatodik időt teljesítette – az autó egyébként délután megállt alatta egyszer.
Nem sikerült túl jól a napja a Toro Rossó-s Sebastien Bueminek, aki alatt gyorsan megadta magát az STR5-ös, délelőtt 10 kör után elromlott a sebességváltója, és a nap nagy részét a garázsban töltötte.
„Nem sok gyors köröm volt, így korai lenne az autót értékelni, inkább csak arra figyeltem, hogy kényelmes-e az ülés és hasonlók. A mostani három nap célja az autó megfigyelése, a teljesítményre utána hajtunk. Mindenesetre azt rögtön érzi az ember, hogy hosszabb lett az autó, és az új gumik is másképp reagálnak. A keskenyebb első abroncsoknál kisebb a tapadás” – mondta a svájci.
A nap leglassabbja Robert Kubica volt a Renault-val.
Teszt, Valencia, 2010.02.01.
# | Pilóta | Csapat (autó) |
Idő | Kör |
1. | Massa | Ferrari (F10) | 1:12.574 | 102 |
2. | de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari (C29) | 1:12.784 | 74 |
3. | Schumacher | Mercedes GP (MGP W01) | 1:12.947 | 40 |
4. | Rosberg | Mercedes GP (MGP W01) | 1:13.543 | 39 |
5. | Paffett | McLaren-Mercedes (MP4-25) | 1:13.846 | 86 |
6. | Barrichello | Williams-Cosworth (FW32) | 1:14.449 | 75 |
7. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari (STR5) | 1:14.762 | 18 |
8. | Kubica | Renault (R30) | 1:15.000 | 69 |