Jól szerepelt a Sauber a valenciai teszten, Kamui Kobayashi és Pedro de la Rosa is a Ferrarik nyomában tudott maradni. A kritikusok szerint a Sauber csak trükközött és a többiekkel ellentétben kevés üzemanyaggal ment a spanyolországi pályán, Willy Rampf technikai igazgató szerint a C29 pontosan azt hozta, amit vártak tőle.

Rampf arra nem vállalkozott, hogy megtippelje, hol végezhet a csapat, úgy véli azonban, hogy a pályán nyújtott teljesítmény összhangban van a szimulációs adatokkal. „Idén még a korábbi esztendőknél is nehezebb az esélylatolgatás” – vélekedett Rampf. „Annyit tudunk mondani, hogy autónk olyan teljesítményt nyújt, amilyenre a szimulátoros és szélcsatornás tesztek alapján számítottunk.”

„Jelentős eltérések is lehettek a csapatok üzemanyag-mennyiségét illetően, így lehetetlen a valós összehasonlítás. Biztató ugyanakkor, hogy pilótáink visszajelzései szerint remekül viselkedik az autó féktávokon, valamint üzemanyagtól függetlenül tapadása is jó.”

„Nem lehet panasz a megbízhatóságunkra sem, ezer kilométert tettünk meg egyetlen komolyabb hiba nélkül. Természetesen el kell végeznünk néhány módosítást, de a tesztek azért vannak, hogy az apró hiányosságokra fény derüljön. Nincs semmi olyan, ami miatt komolyabban aggódnunk kéne, olyan apróságokkal kell törődnünk, mint például a motorháztető hátulja, melyet megpörköltek kicsit a kipufogógázok, ide találnunk kell egy másik anyagot.”

Rampf szerint de la Rosa és Kobayashi remekül tudnak együtt dolgozni, a mérnökökkel együtt máris nagyon produktív munkát végeznek.