Ahogy a meteorológusok jósolták, a második Forma-1-es téli teszt helyszínére, Jerezbe nem sokkal a körözés kezdete után megérkezett az eső, így a délelőtt nagy részében vizes pályán dolgoztak a csapatok.
Fél egyig a legtöbb kört a williamses Nico Hülkenberg teljesítette 55 „fordulóval”, a leggyorsabb azonban a még kora délelőtt, száraz körülmények között futott körén a másik Nico, a mercedeses Rosberg lett. A Ferrari az eredetileg tervezettnél jóval tovább maradt a garázsban, a csapat az eső miatt átszervezte programját és az ebédszünetre tervezett feladatoknak már délelőtt nekilátott.
A McLaren Jenson Button autóját egy furcsa érzékelővel felszerelve is pályára küldte, de a csapatnál cáfolták, hogy a rendhagyó vizsgálat azt jelentené, hogy 2009-hez hasonlóan most is aerodinamikai problémával küszködnének.
„Tekintve, hogy az elmúlt két szezonban milyen keveset tesztelhettek a csapatok, úgy éreztük, hogy a lehető legnagyobb hangsúlyt helyezzük az áramlások pontos mérésére, hogy aztán ezeket az adatokat felhasználhassuk a gyárban a számítógépes áramlástani szimulációnál” – mondta a szóvivő, kiemelve, hogy nem kell „vészharangot kongatni, normális mérnöki munkáról” van szó.
Az új Red Bull és a Force India már a pályára lépett, de a szintén Jerezben tartózkodó Virgin Racing még új alkatrészeket várt majd szerelt fel az autójára délelőtt, így a cikk megírásáig még nem léptek pályára.