Az alakulat már a múlt héten bejelentette, hogy a felszerelését elküldte a szezonnyitó helyszínére Bahreinbe, valamint február végén tesztet tart, a projekt atyja, Zoran Stefanovic pedig most újabb lépésről számolt be: egy újabb konténerben Malajziába is útnak indítottak egy szállítmányt – ez a távol-keleti versenyeken szolgálná ki őket.
„Ez egy üzleti döntés. Egy pillanatra sem állítottuk, hogy nekünk kiemelt helyzet vagy automatikus nevezés járna. Saját erőből meg tudjuk csinálni. Ha ez nem elég jó az F1-hez, nekünk nem gond. De a kérdést azért fel kell tenni: miért is nem felelünk meg? Szerintem az F1-nek van gondja, ha nem tud elegendő számú csapatot beszervezni. Ez csak az én véleményem, de kitartok mellette” – nyilatkozta az Autosportnak a szerb üzletember.
„Ha valaki nem lép be, a helyét be kellene tölteni olyannak, aki képes rá” – tette hozzá.
Stefanovic természetesen a USF1 vagy a Campos kidőlésére vár, de hiába az F1 ura, Bernie Ecclestone támogatása, még ha sor is kerül ilyesmire, a szerb csapat indulását ez nem garantálja.
Épp az újak segítésére bekerült a Forma-1-et keretbe fogó Concorde Agreementbe, hogy a csapatok akár három futamot is kihagyhatnak, mielőtt elveszítenék a nevezésüket, így a Stefan GP feleslegesen szállítgatott, hiszen elég a Kínai Nagydíjon megjelenni a küszködő csapatoknak. Másrészt az FIA elnöke, Jean Todt is hangsúlyozta, hogy új résztvevő bevételéről csakis a szervezet dönthet, de ha még ez meg is történne, egy ilyen késői változáshoz a csapatok egyetértése is kellene, akik közül jó néhányan biztosan nem szeretnének egy új riválist.