A francia Auto Hebdo és az olasz Gazzetta dello Sport is arról ír, hogy a Ferrari új autójában egy érdekes megoldást alkalmazott, ezért lehetett olyan gyors az F10-es a múlt heti valenciai tesztsorozaton.
A titok a motor beszerelésében rejlik, amelyet állítólag nem vízszintesen fektetve, hanem 3,5 fokban a pilótafülke felé döntve szereltek be, ez pedig javítja a légáramlást az autó faránál, növelve a dupla diffúzor hatékonyságát. Szakértők szerint a megoldás körönként néhány tizedet hozhat.
„Az új Ferrariban érdekes műszaki megoldás van, a titkok többsége a karosszéria alatt lapul” – mondta a technikai főnök, Aldo Costa.
„A diffúzor kulcsfontosságú. A teljesítmény maximalizálása érdekében átterveztük a hátsó részt, hatékonyabban integráltunk bizonyos elemeket. Az F10-esnél a korábbinál jóval nagyobb és hatékonyabb a diffúzor” – nyilatkozta a fő tervező, Nikolas Tombazis.
A szögben döntött motor – amelynek ötlete egyébként nem vadonatúj az F1-ben, az Arrows már 1979-ben kísérletezett vele – azonban bizonyos szempontból hátrányt is jelent, a hátsó rész magasabbra került súlypontja rontja az autó egyensúlyát.