A Forma-1-ben tavaly használt mozgásienergia-visszanyerő rendszer, a KERS fejlesztésére a Williams Williams Hybrid Power néven saját céget alapított még tavaly. A grove-i alakulat egyedi, lendkerekes megoldással működő rendszere az F1-es autóba ugyan sosem került be, de a versenypályán hamarosan már ott lesz, méghozzá a Porsche legújabb hibrid modelljében.
A Genfi Autószalonon hamarosan bemutatkozó Porsche 911 GT3 R Hybrid a Williams F1-es fejlesztését hasznosítja, az első nem F1-es autó, amely közvetlenül a száguldó cirkuszból örökölte a KERS-t.
„Mérföldkő ez a Williams Hybrid Power és a Williams F1 számára egyaránt. A közös munkánk eredményeképp eljutottunk oda, hogy a technológiát már tesztelhetjük egy versenyautóban és közúti autóba is kerülhet. Bízunk benne, hogy ez csak a kezdete a Forma-1 számára kifejlesztett hibrid technológiák más területen történő felhasználásának, amely hozzájárulhat a tisztább és erősebb járművek elterjedéséhez” – nyilatkozta a Williams Hybrid Power elnöke, Alex Burns.