Nagyjából száraz körülmények között zajlott az e heti négynapos jerezi tesztelés utolsó napja. A délelőtt még vizes pálya déltájra teljesen felszáradt, így a bőven adódott lehetőség a munkára, amit a csapatok többsége ki is használt.

A leggyorsabb Lewis Hamilton lett a McLarennel, az angol nap végén futott 1:19.583-as köre egyben a hét legjobbja is volt. Mögötte szintén egy késő délutáni gyors körrel Adrian Sutil végzett, aki nagyon elégedett volt a Force India ezen a héten debütált autójával.

„Jó dolog felkészülten kezdeni az idényt. Az adatok már a télen is jók voltak, de nagyon örülök, hogy a pályán is bebizonyosodott az autó teljesítménye. Korai még jósolni, de sosem volt még ilyen jó érzésem az idény előtt” – mondta a német.

Nehéz kérdés az erősorrend
Nehéz kérdés az erősorrend

Nehéz kérdés az erősorrend

Nehéz kérdés az erősorrend


A harmadik leggyorsabb Rubens Barrichello volt, aki az elmúlt napok motortesztelése után ma már elsősorban a beállításokra és a tempóra koncentrált a Williamsnél. Mögötte a renault-s Robert Kubica és Michael Scumacher végzett a Mercedesszel. A német alatt leállt ma egyszer az autó.

„Jó nap volt. Az elején egy kicsit akadályozott az időjárás, de utána jól kihasználtuk a délutánt. Végigvittük a programot, egy lépéssel megint jobban kiismertük az autót” – mondta a német.

„Egyelőre elég nehéz átlátni az erősorrendet. Szerintem van négy nagy csapat, de érdekes a Sauber is, elég gyors, a Renault tempója pedig még nem világos. A hosszabb etapokon a gumi miatt van néha egy zuhanás, a jobb csapatok viszont képesek nagyjából szinten maradni. Pontosat még nem lehet mondani, mert nagy a játéktér az üzemanyaggal sőt még a ballaszttal is lehet variálni. Még mi is csak találgatunk, elég izgalmas” – magyarázta Schumacher.

Massa autója délelőtt állt le, de nem volt komoly hiba

Massa autója délelőtt állt le, de nem volt komoly hiba

Massa autója délelőtt állt le, de nem volt komoly hiba


A német mögött volt pártfogoltja, Felipe Massa csak a hetedik időt autózta, de a Ferrarinál elsősorban hosszú etapokra koncentráltak, a brazil a nap folyamán elképesztő távot, 160 kört teljesített. Az olasz csapat ezen a héten és a múlt héten is összesítve is a legtöbb kört futotta.

Az előző, nyögvenyelősen telt három nap után ma végre a Virgin számára is simán mentek a dolgok, Lucas di Grassi 63 kört ment a VR-01-essel, és tempóban sem maradt el látványosan a többi csapattól, a tegnapi élmenőt, Jaime Alguersuarit pedig maga mögé is utasította.

„Ma végre az időjárás és a körülmények is megfelelően alakultak, sikerült rendes távot teljesíteni, és megalapozni a következő teszt munkáját. Azt hiszem, nem a miénk volt a legkönnyebb autót a pályán, bár nem is volt a legnehezebb” – utalt a köridőre a brazil újonc. „Az elmúlt két évben összesen két és fél napot vezettem F1-est, úgyhogy szoknom kell, még, konkrétan ezt az autót is, mert más, mint a korábbi tapasztalatom.”

Úgy viselkedik, mint egy F1-es

Úgy viselkedik, mint egy F1-es

Úgy viselkedik, mint egy F1-es


„A legfontosabb, hogy nincs krónikus probléma azt autóval, nincs tervezési hiba vagy ilyesmi. Úgy viselkedik, mint egy Forma-1-es, csak javítanunk kell a teljesítményén és a megbízhatóságán” – magyarázta az új csapat versenyzője.

A további fejlesztésekre a csapatoknak 17-étől, azaz jövő szerdától lesz lehetősége ugyanezen a pályán – a mezőny akkorra kiegészül majd a Lotus tegnap bemutatott új autójával is.


Teszt, Jerez, 2010.02.13.

# Pilóta Csapat (autó)
Idő Kör
 1.  Hamilton  McLaren-Mercedes (MP4-25)  1:19.583  113
 2.  Sutil  Force India-Mercedes (VJM03)  1:20.180   83
 3.  Barrichello  Williams-Cosworth (FW32)  1:20.341   90
 4.  Kubica  Renault (R30)  1:20.358   85
 5.  Schumacher  Mercedes GP (MGP W01)  1:20.613   83
 6.  Vettel  Red Bull-Renault (RB6)  1:21.203   89
 7.  Massa  Ferrari (F10)  1:21.485  160
 8.  de la Rosa  BMW Sauber-Ferrari (C29)  1:22.134  105
 9.  di Grassi  Virgin-Cosworth (VR-01)  1:22.912   63
 10.  Alguersuari  Toro Rosso-Ferrari (STR5)  1:24.072   98