Jerezben ma folytatódott a Forma-1-esek téli tesztelése. A Lotusszal kiegészülve immár 11 csapat 12 pilótája lépett ma pályára Spanyolországban.

A nap nedves pályán kezdődött, és rögtön az első órában kétszer is meg kellett szakítani a körözést – egyszer Lewis Hamilton McLarenje állt le, majd nem sokkal később a Force India tartalékosa, Paul di Resta pördült meg.

 Késő délelőttől kora délutánig egy bő háromórás szakaszban csak egy-egyszer szemerkélt az eső, így a versenyzők egymás után rótták a köröket. Előbb a sauberes Pedro de la Rosa, majd Felipe Massa futott jó kört, mielőtt Barrichello leállt Williamse miatt újabb piros zászló jött volna, de az eset után tovább folyt a köridők leszorítása. Hamilton ugrott az élre, majd megint Massa javított, de végül 1:22.593-mal Sebastian Vettel teljesítette a nap legjobbját, mielőtt újra esni kezdett.

Massa is leállt a pályán kora délután, ahogy a Ferrari fogalmazott, „a szokásos probléma” miatt – azaz feltehetőleg kifogyott az F10-esből a benzin. Az idei teszteken ez gyakori ok. Az olasz csapat ma a korábbinál is jobban rejtegette diffúzorát, a bokszutcában kartonapapírral, Massa pályán történt leállása után pedig egy fekete lepellel rejtették a minden bizonnyal valamilyen újítással frissített alkatrészt.

Nehéz lesz a munka
Massa pont a legszárazabb két órát töltötte a garázsban

Massa pont a legszárazabb két órát töltötte a garázsban

Massa pont a legszárazabb két órát töltötte a garázsban


„Nem volt épp a legjobb nap. A pályaviszonyok folyamatosan változtak, és kora délután a legjobb időszakról maradtunk le. Bár az előrejelzés nem túl biztató, reméljük, holnap jobb lesz a helyzet” – mondta a ferraris brazil.

A Toro Rosso és a Sauber megint a mezőny elejéhez tartozott, legjobb körével Sebastien Buemi a negyedik, Pedro de la Rosa az ötödik helyig kapaszkodott.

Michael Schumacher a Mercedesszel csak a hatodik lett. Mögötte Adrian Sutil végzett – a Force Indiánál a napot megosztották a tapasztalatot és tesztkilométereket gyűjtő di Resta és az érdemi fejlesztési munkát végző német között.

Fauzy jó munkát végzett

Fauzy jó munkát végzett

Fauzy jó munkát végzett


Jól indult az új Lotus pályafutása: a tesztpilóta, Fairuz Fauzy 76 kört teljesített a nap folyamán, többet, mint a már múlt hét óta tesztelő másik újonc alakulat, a Virgin – ők a mai igen sovány tíz köröcskével együtt ugyanis 89 kört mentek eddig Jerezben. A T127-essel a viszonylag tapasztalatlan Fauzy hattizedet adott a virgines Glocknak.

A maláj pilóta teljesítményének értékét növeli, hogy amint a technikai főnök, Mike Gascoyne elárulta, az autóban nem működött a szervó.

Teszt, Jerez, 2010. 02. 17.

# Pilóta Csapat (autó)
Idő Kör
 1.  Vettel  Red Bull-Renault (RB6)  1:22.593   99
 2.  Hamilton  McLaren-Mercedes (MP4-25)  1:23.017   72
 3.  Massa  Ferrari (F10)  1:23.204   72
 4.  Buemi  Toro Rosso-Ferrari (STR5)  1:23.322   79
 5.  de la Rosa  BMW Sauber-Ferrari (C29)  1:23.367   76
 6.  Schumacher  Mercedes GP (W01)  1:23.803  111
 7.  Sutil  Force India-Mercedes (VJM03)  1:24.272   28
 8.  di Resta  Force India-Mercedes (VJM03)  1:25.088   74
 9.  Petrov  Renault (R30)  1:26.237   55
 10.  Barrichello  Williams-Cosworth (FW32)  1:27.320  109
 11.  Fauzy  Lotus-Cosworth (T127)  1:31.848   76
 12.  Glock  Virgin-Cosworth (VR-01)  1:32.417   10