Szinte már elég lenne idemásolnunk tegnapról, hogy Jerezben megint rossz idő volt és a folyamatos munkát az időnként elálló majd újra rákezdő eső és a piros zászlók nehezítették – de tényleg ez a helyzet. A kimondottan vizes órákban a csapatok egyéb munkákra koncentráltak, rajtszimulációkat végeztek, bokszkiállásokat gyakoroltak.
Míg tegnap azért akadt egy pár órás száraz időszak, ma sem száradt fel eléggé az aszfalt, az eső mindig visszatért, és ez a köridőkön is meglátszik: a mai leggyorsabb, Rubens Barrichello ideje közel öt másodperccel gyengébb Sebastian Vettel szerdai csúcsánál. A Williams brazil veteránja egyébként nem csak a leggyorsabb volt, de a legtöbb kört is tette meg ma, és a négyből egy piros zászló is a nevéhez fűződik, délután egyszer elhagyta a pályát.
Ahogy Barrichello, a renault-s újonc, Vitalij Petrov is a legjobb pályaviszonyok mellett, nem sokkal dél után futotta legjobb körét, amellyel végül második helyen zárt. Mögötte Vettel, Nico Rosberg és Felipe Massa futott még valamennyire értékelhető időt.
„A rossz körülmények ellenére pozitívum, hogy jó sok kilométert mentünk és rengeteg rendszerellenőrzést elvégeztünk. A bokszkiállásokat is gyakoroltam. Ezzel együtt nagyon nehéz a helyzet, bosszantó az időjárás, nem tudunk annyi adatot gyűjteni, mint száraz pályán, de mások is ugyanígy vannak. Reméljük, a következő két nap javulást hoz” – panaszkodott a mercedeses Rosberg.
„Nagyjából ugyanaz volt, mint tegnap: esett, elállt, esett, elállt, de ma még rosszabb is volt, mert végig vizes volt a pálya és a szél is erősen fújt. Nem volt valami jó, de mindenki számára ugyanez a helyzet. A körülmények nem számítanak, menni kell, gyűjteni a kilométereket” – visszahangozta német kollégája véleményét Massa.
A BMW Saubernél Pedro de la Rosa mindössze nyolc kört ment, a csapat úgy döntött, hogy nincs értelme még több vizes pályás kilométert gyűjteni.
Az előző napok nehézségei után ma végre viszonylag sima napja volt a Virginnek. Bár Timo Glock kétszer is a kavicságyba vitte az autót, de sérülés nélkül megúszta, így az újonc csapat ma majdnem annyi kört tett meg, mint eddig összesen.
A Lotus új autója szintén kint járt a kavicságyban, de már nem is jött vissza onnan. Heikki Kovalainen délután egykor vesztette el az irányítást a T127-es felett, amely a gumifalban kötött ki. Csak az autó orra sérült meg komolyabban, de mivel ahogy a Virginnél múlt héten, náluk sem volt pótalkatrész, így ezzel az incidenssel be is fejeződött a csapat munkája.
A meteorológusok holnapra és szombatra egy kicsit jobb körülményeket jósolnak.
Teszt, Jerez, 2010. 02. 18.
# | Pilóta | Csapat (autó) |
Idő | Kör |
1. | Barrichello | Williams-Cosworth (FW32) | 1:27.145 | 98 |
2. | Petrov | Renault (R30) | 1:27.828 | 56 |
3. | Vettel | Red Bull-Renault (RB6) | 1:28.162 | 70 |
4. | Rosberg | Mercedes GP (W01) | 1:28.515 | 71 |
5. | Massa | Ferrari (F10) | 1:28.879 | 92 |
6. | de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari (C29) | 1:29.691 | 8 |
7. | di Resta | Force India-Mercedes (VJM03) | 1:30.344 | 33 |
8. | Glock | Virgin-Cosworth (VR-01) | 1:30.476 | 72 |
9. | Liuzzi | Force India-Mercedes (VJM03) | 1:30.666 | 24 |
10. | Hamilton | McLaren-Mercedes (MP4-25) | 1:31.633 | 57 |
11. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari (STR5) | 1:32.678 | 57 |
12. | Kovalainen | Lotus-Cosworth (T127) | 1:33.554 | 30 |