Két bosszantóan esős nap után ma végre száraz körülmények fogadták Jerezben a csapatokat, így a többség igyekezett a lehető legteljesebb programot teljesíteni. Az aszfalt csak kora délelőtt volt nedves, délutánra már csak a felerősödő szél zavarta valamelyest a munkát.

Bár délben egyszer leállt az autója, egyik kora délutáni körével a Red Bull-os Mark Webber lett a nap – és egyben az eddigi összes jerezi tesztnap – leggyorsabbja, az ausztrál 1:19.299-es ideje Hamilton múlt szombaton futott legjobbján is majdnem háromtizedet javított.

Az élmezőnyben mindenki sokat ment, Webber, Fernando Alonso, Jenson Button és a williamses Nico Hülkenberg is több mint száz kört teljesített – a kis német pontosan 138-at, amivel „megnyerte” a napot. A csapatok többsége a száraz gumik és a velük kapcsolatos beállítások próbálgatásával töltötte a napot – erre nem sok lehetőség volt korábban.

A Mercedes és Michael Schumacher továbbra sem villogott, a német legjobb köre két másodperccel maradt el Webberétől.

„Vigaszt hozott a nap, végre szárazon is körözhettünk. A terv szerint haladunk, de azzal is tisztában vagyunk, hogy bőven van még munka. A jövő heti barcelonai teszt nagyon fontos lesz, akkor világosabban látjuk majd az autó teljesítményét” – összegzett a hétszeres világbajnok, akitől holnap Nico Rsoberg veszi át az autót.

F1: A Red Bull állva hagyta a Ferrarit 1
Még sokat kell dolgozni a Mercedesen

Még sokat kell dolgozni a Mercedesen

Még sokat kell dolgozni a Mercedesen


Hiába nem esett azonban ma, a piros zászló így is sokszor előkerült, összesen hatszor kellett megszakítani az edzést. Heikki Kovalainen Lotusa nem sokkal a kezdés után állt le a kuplung hibája miatt, nem sokkal később Lucas di Grassi találta magát a kavicságyban a Virginnel, majd Kamui Kobayashi maradt a pályán, a Sauberben az üzemanyag-rendszer adta meg magát – a japán ezután öt órán keresztül ki sem jött a garázsból.

Di Grassi miatt még egyszer felfüggesztették a körözést, majd a nap végén már-már menetrendszerűen megjött a hatodik piros zászló is, amikor Hülkenberg Williamse áll meg öt perccel a leintés előtt.

A Lotusnál a kuplung- és egy későbbi kipufogóprobléma ellenére örültek, mert ma először szárazon is kipróbálhatták az autót, de Kovalainen azt sem titkolta, hogy egyelőre komoly hiányosságai vannak a T127-esnek.

Leszorítóerőben gyenge a Lotus

Leszorítóerőben gyenge a Lotus

Leszorítóerőben gyenge a Lotus


„A fő probléma a leszorítóerő. Az aerodinamikai csomagot nem fejlesztettük eléggé, csak öt hónap volt az autó megépítésére, így elég konzervatív lett. Elég csak ránézni! Az autó tervezésének kezdetekor még a motor adatait sem ismerték így a hűtés meg minden egyéb is konzervatív lett. Van még mit fejleszteni, csak úgy szemre még én magam is tudnék javítani ezt-azt. De bízom benne, hogy sikerülni fog, csak eltart egy ideig” – magyarázta a finn az újságíróknak.

A Forma-1-esek idei harmadik tesztje holnap zárul Jerezben.

Teszt, Jerez, 2010. 02.19.

 #  Pilóta  Csapat (autó)
 Idő  Kör
 1.  Webber  Red Bull-Renault (RB6)  1:19.299  115
 2.  Alonso  Ferrari (F10)  1:20:115  132
 3.  Button  McLaren-Mercedes (MP4-25)  1:20.394  101
 4.  Hülkenberg  Williams-Cosworth (FW32)  1:21.432  138
 5.  Schumacher  Mercedes GP (W01)  1:21.437    79
 6.  Kubica  Renault (R30)  1:21.916  100
 7.  Sutil  Force India-Mercedes (VJM03)  1:21.939    69
 8.  Kobayashi  BMW Sauber-Ferrari (C29)  1:22.228    28
 9.  Alguersuari  Toro Rosso-Ferrari (STR5)  1:22.564  120
 10.  di Grassi  Virgin-Cosworth (VR-01)  1:23.504    34
 11.  Kovalainen  Lotus-Cosworth (T127)  1:23.521    68