Bár a Renault újonca, az F1 történetének első orosz pilótája, Vitalij Petrov egyértelműen fizetős versenyző, a csapatnál azt is hangsúlyozták, hogy az általa hozott 15 millió euró csak a képességei után esett latba a szerződtetés előtt.

A tavaly a GP2-ben második helyen végző 25 éves orosz maga sem törődik bele automatikusan, hogy másodhegedűs lehet csak, sőt: „Egyelőre még nem kezdődtek el a futamok, ki tudja, talán Kubica lesz a második számú! Minden versenyző önmagáért küzd!” – mondta egy orosz lapnak adott interjújában Petrov.

Csapattársa, a már három és fél éves tapasztalattal rendelkező lengyel sem érzi úgy, hogy mindenképpen neki kell vezetnie a csapatot, pontosabban nem is foglalkozik a kérdéssel, csak teszi a dolgát:

„Nem hiszem, hogy igazából van vezető. Persze Vitalij még nem versenyzett ezelőtt az F1-ben, szóval kell neki majd egy kis idő, míg hozzászokik és tapasztalatot szerez. Szóval talán tanulnia kell majd, meg kell ismerkednie az F1 működésével. Sokat dolgozunk a mérnökökkel az autó fejlesztésén, hogy a legjobban alakuljon az idény.”

Kubica a múlt hét végén a második legjobb időt teljesítette Jerezben, de ennek ellenére cseppet sem bízta el magát az autót illetően, azt hangsúlyozza, hogy a fejlesztés közel sem ért véget:

„Lesznek még újítások (Barcelonában). Nem tudom, mennyit jelentenek majd, de mi bízunk benne, hogy közelebb kerülhetünk az élcsapatokhoz – azt persze nem tudjuk, ők mennyit fejlődnek, szóval ez inkább csak találgatás.”

Az autó fejlesztése egy pillanatra sem állhat le
Az autó fejlesztése egy pillanatra sem állhat le

Az autó fejlesztése egy pillanatra sem állhat le

Az autó fejlesztése egy pillanatra sem állhat le


„Igyekszünk mindent megtenni, de majd csak Bahreinben derül ki, hogy ez elég volt-e vagy sem. Bár az az igazság, hogy sosem lehet elég, az első futamok szempontjából kulcsfontosságú teszteken mindvégig igyekszünk. Sosem vagyok száz százalékig elégedett, de jól haladunk, nagyon sokat javítottunk Valenciához képest, amikor elindult a tesztelés” – magyarázta a lengyel.