Mivel a mercedeses Nico Rosberg rögtön a nap elején gyors körökkel kezdett, így a Barcelonába bő egy óra után megérkező esőnek köszönhetően ő is marad a leggyorsabb a zárásig az utolsó előtti téli tesztnapon. A német csapat eddig nem járt a csúcson, Rosberg mai ideje tegnap is elég lett volna a harmadik helyre.
Rosberg és szinte az egész mezőny hosszú etapokkal, versenyszimulációkkal foglalkozott nagyrészt, ez és a kétszer eleredő eső nem is engedett kimagasló időket, bár az utolsó percekben többen is próbálkoztak ilyesmivel.
Rosberg mögött 3 „B” sorakozik: a Toro Rossó-s Sebastien Buemi és a mclarenes világbajnok, Jenson Button ugyanannyi körből gyakorlatilag ugyanazt hozta ki, míg a tegnap leggyorsabb Williamst Rubens Barrichello ma a negyedik helyig hozta fel. Délután egyébként a mercedeses német és Buemi miatt is le kellett állítani egyszer-egyszer a gyakorlást, amikor az autóik leálltak a pályán – ugyanígy járt két perccel a vége előtt Barrichello is, aki ezzel gyakorlatilag le is zárta a napot.
Másokhoz hasonlóan a Ferrari is versenyszimulációt végzett, Felipe Massa elégedetten nyilatkozott a nap végén: „Minden probléma nélkül végeztünk a programmal, sikerült jobban kiismernünk a gumik viselkedését különböző üzemanyag-mennyiségeknél és pályaviszonyoknál. Elégedett vagyok a mai nappal. A jó irányba haladunk. Az új aerodinamikai csomag is tetszett, jobb a tapadás és a leszorítóerő, előrébb léptünk Jerezhez képest. Reméljük, holnap jobb lesz az idő, fontos lenne szárazban menni az utolsó nap, hogy adatokat gyűjthessünk” – mondta a brazil.
Viszonylag keveset ment ma Sebastian Vettel a Red Bull-lal, de a csapat nem közölte, hogy mi volt ennek az oka. A Virgin szintén megint csak egy fél versenytávot tudott le, pedig ma még a főszponzor, Richards Branson is a helyszínre látogatott. A két új csapat közül a Lotus volt a gyorsabb, de Jarno Trulli elismerte, hogy messze vannak a régiektől.
„Nem vagyunk elégedettek a tempóval, de pillanatnyilag itt tartunk, el kell fogadni. Sok munka vár még ránk. Az idő kevés, az autót kapkodva kellett készenlétbe hozni a tesztelésre és Bahreinre, ennél többet nem lehetne várni a csapattól. Készen állunk a versenyzésre, de a küzdelemre nem igazán. Talán a Virginnel elbírhatunk, de mással nem” – mondta az olasz veterán az Autosportnak.
„Az autó megbízhatóságával nincs gond, elégedett vagyok az elmúlt két nappal, jó távot bírt. Azért vagyunk itt, hogy kiderüljenek a problémák. Tudjuk, hogy hátrányban vagyunk bizonyos területeken, de most nem tudunk mit tenni. Majd később” – tette hozzá.
Az idény utolsó tesztje holnap zárul.
Teszt, Barcelona, 2010.02.27.
# | Pilóta | Csapat (autó) |
Idő | Kör |
1. | Rosberg | Mercedes GP (W01) | 1:20.686 | 128 |
2. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari (STR5) | 1:21.413 | 106 |
3. | Button | McLaren-Mercedes (MP4-25) | 1:21.450 | 105 |
4. | Barrichello | Williams-Cosworth (FW32) | 1:21.975 | 101 |
5. | Massa | Ferrari (F10) | 1:22.344 | 115 |
6. | Petrov | Renault (R30) | 1:22.523 | 68 |
7. | Sutil | Force India-Mercedes (VJM-03) | 1:22.606 | 61 |
8. | Vettel | Red Bull-Renault (RB6) | 1:23.123 | 51 |
9. | Trulli | Lotus-Cosworth (T127) | 1:25.059 | 102 |
10. | Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari (C29) | 1:26.216 | 105 |
11. | Glock | Virgin-Cosworth (VR-01) | 1:26.305 | 31 |