Három valenciai, kétszer négy jerezi és négy nap barcelonai gyakorlás után ma délután lezárult a Forma-1-es csapatok téli tesztsorozata. 11 csapat 12 versenyzője körözött ma.
Ahogy a két korábbi jerezi teszt zárónapján, ezúttal is a McLaren zárt az élen, Lewis Hamilton késő délelőtt futott 1:20471-es köre a hét legjobbja volt. A wokingi csapat mellett a Ferrari, a Mercedes, a Williams, a Red Bull és a Force India is kvalifikációs szimulációt végzett a nap folyamán, így most először – és egyben utoljára is – valamelyest összemérhetők az eredmények.
Mivel tegnap műszaki probléma rövidítette a napjukat, a Red Bull ma délelőtt még Sebastien Vettelt is beültette az autóba, az eredetileg kijelölt Mark Webber csak délután vette át az RB6-ost. Míg a csapatok többsége kora délutántól már a teljes versenytávokra koncentrált, az ausztrál épp csak megtankolt autóval villantott, legjobb körén mindössze 24 ezreddel maradt el Hamilton csúcsától.
Bár a McLaren-Red Bull-Ferrari hármastól egy kicsit elmaradt, Michael Schumacher is jó időt teljesített a Mercedesszel.
„A McLaren kétségtelenül gyorsnak látszott ma! De minden azon múlik, ki mit visz majd még Bahreinbe, csak ott látjuk meg az igaz helyzetet. Nekünk is lesz újításunk a szezonnyitóra, de hogy mennyit jelent majd a többiekhez viszonyítva? Egyelőre homályos a kép” – mondta a német.
Schumacher és a mclarenes Hamilton délután egy kis privát versenyt is vívott, amikor mindketten hosszú etapon voltak egyszerre.
„Jó móka volt! Érdekes volt látni, hogy mennyire lehet előzni. De nem lehetett, mert különböző szakaszban tartottunk és a gumink is eltérő állapotban volt, egy idő után éreztem is, hogy nincs sok értelme, és inkább hátrányomra van a dolog. Egyszerűen elengedtem Hamiltont, hogy csinálja a saját dolgát, és én is folytathassam a magamét” – mondta a néhány körös kalandról a mercedeses.
Nem volt sima napja a Williamsnek, a Saubernek és a Renault-nak sem, Rubens Barrichello délelőtt és délután is a pályán kívül találta magát, Kamui Kobayashi autójában előbb a sebességváltó, majd az üzemanyagrendszer rakoncátlankodott, Robert Kubicánál pedig szintén váltóprobléma miatt úszott el a délelőtt jelentős része. A lengyel egyébként új aerodinamikai elemeket vizsgált és versenyszimulációt végzett, kvalifikációs körrel nem is próbálkozott.
A két új csapat közül megint a Lotus volt a gyorsabb, Heikki Kovalainen kilenctizedet adott a Virginben ülő Lucas di Grassinak. A Virginnél egyébként még mindig gondok vannak a megbízhatósággal, a már korábban is gondot okozó hidraulikai problémák ma is makacsul vissza-visszatértek.
Teszt, Barcelona, 2010.02.28.
# | Pilóta | Csapat (autó) |
Idő | Kör |
1. | Hamilton | McLaren-Mercedes (MP4-25) | 1:20.472 | 134 |
2. | Webber | Red Bull-Renault (RB6) | 1:20.496 | 59 |
3. | Massa | Ferrari (F10) | 1:20.539 | 113 |
4. | Sutil | Force India-Mercedes (VJM-03) | 1:20.611 | 99 |
5. | Vettel | Red Bull-Renault (RB6) | 1:20.667 | 76 |
6. | Schumacher | Mercedes GP (W01) | 1:20.745 | 122 |
7. | Barrichello | Williams-Cosworth (FW32) | 1:20.870 | 83 |
8. | Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari (C29) | 1:20.911 | 67 |
9. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari (STR5) | 1:22.135 | 87 |
10. | Kubica | Renault (R30) | 1:23.175 | 106 |
11. | Kovalainen | Lotus-Cosworth (T127) | 1:25.251 | 65 |
12. | di Grassi | Virgin-Cosworth (VR-01) | 1:26.160 | 47 |
Barcelona, 02.25-28., összesített top10
# | Pilóta | Csapat (autó) |
Idő |
1. | Hamilton | McLaren-Mercedes (MP4-25) | 1:20.472 |
2. | Webber | Red Bull-Renault (RB6) | 1:20.496 |
3. | Massa | Ferrari (F10) | 1:20.539 |
4. | Sutil | Force India-Mercedes (VJM-03) | 1:20.611 |
5. | Hülkenberg | Williams-Cosworth (FW32) | 1:20.614 |
6. | Alonso | Ferrari (F10) | 1:20.637 |
7. | Vettel | Red Bull-Renault (RB6) | 1:20.667 |
8. | Rosberg | Mercedes GP (W01) | 1:20.686 |
9. | Schumacher | Mercedes GP (W01) | 1:20.745 |
10. | Barrichello | Williams-Cosworth (FW32) | 1:20.870 |