Soha nem volt még példa a Forma-1-ben arra, hogy egy évben húsz futamot rendezzenek, korábban Bernie Ecclestone is azt mondta, tizenhét a maximum. Ez éppen ideális a csapatok számára, hiszen nem kell túl sokat költeniük utazásra, de megfelelő a rendezők számára is, hiszen egy tizenhét futamos versenynaptár garantálja számukra, hogy igazán szűk körbe sikerült bekerülniük.

Ecclestone folyamatosan terjeszkedik új piacok felé, kutatja a friss helyszíneket és egyáltalán nincs ellenére a versenynaptár bővítése. Azt mutatták a korábbi évek, hogy a vezér csak meglévő helyszínek kárára terjeszkedik, és látszólag így lesz ez a jövőben is, Ecclestone ugyanis egy háttérbeszélgetésen úgy fogalmazott, „ha lesz is bővítés, évi 17 versenynél nem lesz több”.

Erre azonban már a következő mondatában sikerült rácáfolnia, úgy folytatta, hogy „Róma várhatóan 2013-ban csatlakozik, ezzel húsz futamunk lesz, és a csapatoknak nem lesz ez ellen kifogásásuk”. Ecclestone jórészt arra alapozza ezt, hogy a FOTA-t már a mclarenes Martin Whitmarsh vezeti, aki véleménye szerint „nagyon érzékeny figura, meg fogja érteni, hogy szükség van a változtatásokra, mert ő maga is üzletember”.

Kanada, Dél-Korea és Róma beszállása összességében évi 116 millió fontos pluszbevételt jelenthet a Forma-1 számára, a becslések szerint éppen annyit, amennyit a jelenlegi jogtulajdonos CVC éves kamatként fizet, miután 2006-ban 1,8 milliárd fontos kölcsönnel szerezte meg az F1 jogait. A plusz három verseny a hitel teljes évi törlesztését fedezné.

Ecclestone szerint nem kell félnie Németországnak és Törökországnak, maradnak a naptárban. „A németeknek nincs semmi gondjuk. Törökország hatalmas piac, meg fogják oldani a problémáikat” – utalt Ecclestone arra, hogy az előző évben alig volt helyszíni nézője a futamnak.

Hamarosan egyébként Katar is csatlakozhat a Forma-1-hez, Jean Todt FIA-elnök nemrég járt az arab országban, amely a MotoGP-t Losailban látja vendégül. A pályát éppen úgy építik át, hogy az F1-es előírásoknak is megfeleljen. „A Forma-1 valóban szerepel a közeljövőre vonatkozó terveink között” – mondta Nasser bin Khalifa al-Attiyah, a helyi motorsport szövetség elnöke.

Charlie Whiting versenyigazgató is felkeresi Katart a bahreini szezonnyitó után, hogy ellenőrizze az átalakítási munkákat. „Mindent megteszünk, amit Whiting javasol majd. Meg akarunk felelni minden követelménynek, mielőtt hivatalosan is bejelentkezünk egy futamra.” Todt szerint Katarnak könnyű dolga lesz, az egész „csupán kereskedelmi kérdés. Bahreinben és Abu-Dzabiban már van futam, az FIA Katart is üdvözölné.”