A három új kis költségvetésű csapat megjelenése nyomán Forma-1-es berkekben sokan hangot adtak félelmüknek, hogy a Lotus, a Virgin és a Hispania autói esetleg túl lassúak lesznek. Ez önmagában még nem lenne baj, ha nem autóversenyről lenne szó, ahol legkevésbé a pályán bóklászókra van szükség.
Először 1996-ban használták a Forma-1-ben a szabályt, melynek értelmében az a pilóta, aki autójával az időmérő edzésen a leggyorsabb köridő 107 százalékánál lassabb volt, másnap nem indulhatott a futamon.
A szabály alkalmazását 2003-ban elvetették, amikor az új rendszerű kvalifikáción a pilótáknak már csupán egyetlen kör állt rendelkezésükre, hogy a legtöbbet kihozzák autójukból. Persze a szabály elhagyása jót tett azért is, mert a korábbinál kevesebb csapat nevezett, nem egyszer ennek köszönhette a Minardi, hogy rajthoz állhatott.
Bahreinben az FIA elnöke, Jean Todt elismerte, hogy fontolgatják a szabály visszahozását:
„Pártoljuk a 107 százalékos limit visszaállítását!” – mondta határozottan a francia, azt is hozzátéve azonban, hogy ahhoz, hogy még idén újra bevezessék a 107 százalékos szabályt, az összes csapat egyetértése kellene, ezért inkább csak 2011-re valószínű a változtatás.
Todt az újak bukdácsoló szereplése ellenére arra figyelmeztetett, hogy kritika helyett elismerésre és támogatásra van szüksége a Lotusnak, a Virginnek és a HRT-nek:
„Azért máris tiszteletet érdemelnek, hogy ilyen gazdasági helyzetben belevágtak a Forma-1-be, pénzt fektettek abba, hogy itt lehessenek! Most nem kritikára, hanem támogatásra van szükség, ez közös érdeke mindenkinek. Tetszett, amit ma láttam tőlök, csak időre van még szükségük.”