130 nap szünet után Bahreinben ma újraindul a Forma-1, megkezdődik a sportág történetének 61. világbajnoki szezonja. A 19 futamos idény szabályváltozásairól és résztvevőiről már beszéltünk, így mára nem marad más, mint a versenyhelyszín bemutatása.

2006 után idén megint nem az ausztráliai Melbourne, hanem a bahreini Sakhir ad otthont a szezonnyitónak. A hosszú év első futamát új pályán rendezik, pontosabban az F1-esek számára új nyomvonalon fut majd a kör.

A Bahreini Nagydíjat idén már egy 900 méteres, korábban megbízhatósági versenyeken használt szakasz betoldásával kibővített pályán rendezik, így a negyedik kanyar után nyolc további – lassú, előzésre nem alkalmas – kanyarral toldja meg a nyomvonalat. Az új konfigurációban a 6299 méteresre nőtt pálya Spa után a versenynaptár második leghosszabbja lesz. Az átalakítás egyébként nem nyűgözte le a pilótákat:

„Az első rész még izgalmasnak tűnik, a második már nem. De akkor érezzük majd igazán, ha vezetünk rajta” – mondta Michael Schumacher.

„Szűk kanyarok egymás után. Gáz, fékezés, gáz, fékezés…” – foglalta össze tömören a pályabejárás után Mark Webber.

Az ausztrál a Red Bull szimulátorában a pályán

F1: Négy bajnokkal indul az idény 1
Négy világbajnok lesz a pályán

Négy világbajnok lesz a pályán

Négy világbajnok lesz a pályán


Az erőviszonyokról és esélyekről nem érdemes beszélni most, mert még maguk a csapatok is sötétben tapogatóznak ezen a téren, és a tippelést tovább nehezíti, hogy a spanyolországi teszteken a Red Bull, a Ferrari, a McLaren és a Mercedes vezető négyeséről kialakult képet teljesen összezavarhatja, hogy míg pár hete 10-15 fokban köröztek az autók, addig a hétvégén nemigen megy majd 30 fok alá a hőmérséklet. 

Annyi biztos, hogy a McLaren korábban vitatott hátsó szárnyát tegnap szabályosnak ítélte az FIA, a Ferrari és a Mercedes pedig nagy fejlesztési csomagot hoz Bahreinbe.

Ez történt tavaly

A hétvége kismillió választ hozhat majd, de egyelőre annyi a kérdés, hogy nehéz is kiemelni akármit is. Az alapvető „ki lesz a gyorsabb, ki győz” jellegű kérdés mellett azonban biztosan mindenki árgus szemekkel figyeli majd Michael Schumacher visszatérését, az élcsapatokon belüli vetélkedéseket, azt, hogy vajon a Bahrein-menőnek számító Felipe Massa vagy épp a tavalyi győztes, Jenson Button  érzi-e jobban a helyszínt, azt, hogy a Renault, a Williams, a Force India vagy a Sauber képes lesz-e a nagyok közelébe férkőzni, és azt, hogy a három új csapat hogyan szerepel, ki lesz a legjobb, vagy egyáltalán, körbeérnek-e.

A bahreini kezdés előnye, hogy tavallyal ellentétben nem kell korán kelni: a szombati időmérő közép-európai idő szerint délben, míg a vasárnapi futam délután egykor kezdődik majd.

Bahreini Nagydíj

Massa és Alonso is kétszer nyert itt

Massa és Alonso is kétszer nyert itt

Massa és Alonso is kétszer nyert itt


Pálya hossza: 6299 m
Körök száma: 49
Versenytáv: 308,4 km
Korábbi győztesek:
2004 – Michael Schumacher, Ferrari
2005 – Fernando Alonso, Renault
2006 – Fernando Alonso, Renault
2007 – Felipe Massa, Ferrari
2008 – Felipe Massa, Ferrari
2009 – Jenson Button, Brawn GP

F1: Négy bajnokkal indul az idény 57