Míg a Lotus és a Virign, azaz a három új csapat közül kettő az idény előtt már a többiekkel együtt tesztelt, a Hispania a múlt hétig még nem is ezt a nevet viselte. A kis híján összeomlott Campos-projektből alakult csapat ma mutatkozott be, de nem túl fényesen.

A csapat csak az egyik autót tudta mára összerakni, így a két pilóta közül csak a nagy nevű Bruno Senna vezetett, két edzésen összesen 20 kört, lemaradása pedig 12,5 fél másodperc volt a legjobbtól, de még a leglassabb közvetlen riválistól, a virgines honfitársától, Lucas di Grassitól is 4,8 másodpercet kapott.  

Úgy gondolják, történelmet írtak
Úgy gondolják, történelmet írtak

Úgy gondolják, történelmet írtak

Úgy gondolják, történelmet írtak


A csapatfőnök, az alig három hete beugrott Colin Kolles így is büszke: „Büszke vagyok, hogy a szerelőink és a mérnökeink történelmet írtak ma Bahreinben. Minden a tervek szerint halad, kivéve, hogy nem aludtunk, mert egész éjszaka dolgoztunk. Nem könnyű dolog történelmet csinálni! Ma az volt a legfontosabb, hogy a csapat működőképes legyen. Lépésről lépésre haladunk, a hétvége és az idény folyamán fokozatosan építjük a versenyképességünket” – mondta a csapatfőnök.

Senna egy héttel ezelőtt még ugyan azt tippelte, hogy a Hispania rögtön egy másodperccel gyorsabb lehet, a nagyjából GP2-es tempójú másik két új csapatnál, ma már attól is megkönnyebbült, hogy a pályára léphetett:

„Hatalmas megkönnyebbülés volt történelmet írni délelőtt. Az autó az elvárások szerint ment, mindenki elégedett és büszke. Sok munka vár még ránk, de három délelőtti és 17 délutáni kör jó kezdés. Természetesen most még nem próbálhattuk ki, hogy mit tud teljes erőből az autó. Bízom benne, hogy haladni fogunk, és szeretnénk köszönetet mondani az egész csapatnak a munkájukért!”

A másik pilóta, Karun Chandhok ma csak néző volt, ahhoz viszont, hogy az időmérőn elindulhasson, holnap már mindenképpen részt kell vennie a harmadik szabadedzésen.