A csapat ugyan szeretett volna Mercedesre váltani 2010-re, de ez nem sikerült, és ahogy a Bahreini Nagydíjon kiderült, a Renault bizony továbbra is gondot jelent. A versenyen Sebastian Vettel biztosan vezetett, amíg autója le nem lassult – a futam alatt a mérnökök a kipufogó meghibásodására gyanakodtak, de utólag kiderült, hogy a motorral, pontosabban a gyújtógyertyák működésével volt baj. A Renault hibája miatt Vettel végül 25 helyett 12 pontot szerzett csak.
A Renault már kérelmezte az FIA-nál, hogy a befagyasztás ellenére fejleszthessen az erőforrásán, talán a mostani eset a javukra döntheti el a kérdést. A Red Bull műszaki főnöke, Adrian Newey egyébként úgy gondolja, hogy a Mercedes a tél folyamán tovább javult.
„A Mercedes végig komolyan fejlesztette az elvileg befagyasztott motort, míg más csapatok, elsősorban a Renault tisztességes volt, és nem nyúlt hozzá” – panaszolta az angol az Observernek, hozzátéve, hogy nagyszerű lenne, ha a Renault is „szintre hozhatná a motort”.