A futam alatti tankolások betiltása, valamint az új gumik és a rájuk vonatkozó szabályok egyértelműen nem szaporították meg az előzéseket a Bahreini Nagydíjon. A pilóták mind elismerték, hogy ilyen feltételek mellett ilyen versenyek jöhetnek.
„Csak a rajtnál van valami, utána mindenki megy a saját tempójában, és igyekszik nem hibázni. Az előzés gyakorlatilag lehetetlen, kivéve, ha valaki hibázik. Sajnos ilyen versenystratégiák mellett ennyi akcióra számíthatunk!” – mondta futam után Michael Schumacher.
„Egészen más kihívás a futam. A tankolás betiltása egyértelműen nem tette izgalmasabbá a futamot, legalábbis ami az előzéseket illeti” – értékelt Lewis Hamilton.
„Idén egyértelműen az időmérő és a rajt lesz a két kulcspillanat. Az első kanyar után a pozíciók már nagyjából ki lesznek osztva” – figyelmeztetett Felipe Massa.
A csapatokat természetesen aggasztotta az eseménytelen futam, így máris a lehetséges módosításokon gondolkodnak. A FOTA elnöke, a mclarenes Martin Whitmarsh két alternatívát vetett fel vasárnap. Az egyik az újabb, kötelező második bokszkiállás bevezetése lenne, a másik pedig, hogy a Bridgestone gyengíthetné a gumikat, hiszen ha a forróságban, a gumikat az egyik legjobban megterhelő pályán mindenki vígan célba ért, a kopás nem hozta közelebb a pilótákat, akkor máshol sem fogja.
„Mi voltunk az egyik csapat, amelyik (már az idény előtt) felvetette, hogy legyen két kötelező bokszkiállás, mert aggódtunk az egykiállásos stratégiák miatt. Szerintem ezt újra kellene gondolni. De azt hiszem, ha a tudunk hatni a Bridgestone-ra, hogy harapósabb gumikat szállítson, akkor jöhetne olyan lágy gumi, amivel nem nagyon lehet 20 kört megcsinálni. Nem lenne szabad ennyit menni a szuperlágyon, de még a keményebben sem. Ha nem bírnák ki a féltávot,az sokat számíthatna.”
„A gumik sokkal közelebb voltak egymáshoz a futamon,mint gondoltuk, és ez rányomta a bélyegét a versenyzésre. Nem volt komoly kopás. 25 vagy még több kört mehettünk volna a szuperlágyon. Ha ez lehetséges, akkor a keményebbel vég nélkül lehet körözgetni” – magyarázta Whitmarsh.
„Szerintem a sérülékenyebb gumik javítanának a versenyen. Szintén szükség lenne a két kötelező kiállásra. Ha például a futamon az ötödik körben bejött volna a biztonsági autó és mindenki kimegy a keményebb gumiért, akkor a futam végéig nem lett volna kiállás.”