Az elmúlt három évben a McLaren szponzoraként szereplő spanyol pénzintézet, a Santander amellett, hogy a wokingi csapat pilótáit továbbra is szponzorálja, 2010-től a Ferrari támogatására helyezte át a hangsúlyt.

A váltás természetesen nem véletlen, hiszen a spanyol kedvenc, Fernando Alonso az idei évtől már a maranellói csapatnál versenyez. Úgy tűnik, a kétszeres világbajnok „meg is hálálja” a befektetést, jelenléte hatalmas hasznot hajt a Santandernek.

Spanyol sajtóértesülések szerint a Ferrarit évi 40 millió euróval támogató pénzintézet csak a téli tesztidőszakban és a szezonnyitó hétvége folyamán 25 millió euró értékű médiamegjelenést könyvelhetett el, míg tavaly a McLaren szponzoraként egész idény alatt ért el 80 milliót az összeg.  

Alonso ferraris bemutatkozása és Michael Schumacher visszatérése a két versenyző hazájában az F1-et közvetítő televízióknak is nagyon jót tett, a hírek szerint Spanyolországban és Németországban duplájára nőtt a nézők száma. A futamot 5,6 millió spanyol követte élőben, míg a németek közül 10 millióan figyelték Schumi versenyét – a számok mindkét piacon 50 százalékos részesedést jelentettek.