Ahogy az első menetben, délután is többször eleredő, majd elálló szemerkélő eső nehezítette a munkát Melbourne-ben, ennek ellenére az időkön sikerült javítani, az edzést a két mclarenes, Lewis Hamilton és Jenson Button zárta az élen, bő kéttizedes előnnyel az előbbi javára. A harmadik legjobb az ausztrál Webber volt, de ő már közel fél másodpercet kapott Hamiltontól.

Michael Schumacher első ízben volt jobb csapattársánál, Nico Rosbergnél: a hétszeres bajnok a negyedik idővel zárt, míg a fiatalabb német négytizeddel lemaradva csak a tizedik lett. Ragyogóan szerepelt a renault-s újonc, Vitalij Petrov, az orosz az ötödik legjobb időt autózta.

Nagyon szorosak lettek az eredmények a top10 második felében: Petrovot és Rosberget kicsit több mint egytized választotta csak el, a Force India 7-8. időt autózó párosának tagjai, Adrian Sutil és Tonio Liuzzi között pedig egyetlen ezred volt.

A 11-12. helynél még ekkora különbség sem akadt, a délelőtti első, Robert Kubica és a sauberes de la Rosa hajszálra ugyanazt az időt teljesítette. A spanyol veterán egyébként többször is elég ügyetlenül került mások útjába, az edzés végén kimondottan csúnyán tartotta fel például a két mclarenest.

A Ferrarik csak a mezőny végében zártak, de Fernando Alonso és Felipe Massa egyértelműen jól megtankolva körözött, és a legszárazabb időszakban nem is járt a pályán. A kettejük által közrefogott Sebastian Vettel elég ijesztő pillanatot élt át az edzés vége felé, amikor a hatos kanyar előtt a bal hátsó kerekével a vizes fűre ért és megpördült – szerencséjére a kavicságyból vissza tudott térni a pályára.

Egyedül ő ment 1:27 alá
Esett, elállt, esett, elállt

Esett, elállt, esett, elállt

Esett, elállt, esett, elállt


A Lotusnál tették a dolgukat, de a másik két újonc csapat számára keservesen alakult az edzés: a Virginnél Timo Glock sebességváltóját szerelgették, így csak kilenc kört ment, de még így is jobban járt csapattársánál, Lucas di Grassinál, aki mindössze a felvezető körére ment ki, majd a telemetriai rendszere meghibásodása miatt nem vezetett többet.

A HRT-s Karun Chandhoknál megint megadta magát a sebességváltó, csapattársa, Bruno Senna pedig nem is járt a pályán, mert az autójában meghibásodott az üzemanyagrendszer.

Ausztrál Nagydíj, 2. szabadedzés, Albert Park, 2010. 03. 26.

  • Név
  • Csapat
  • Idő
  • Kör