A bajnokságba érdemben egyikük sem szólhat bele, de az idei három új Forma-1-es csapat, a Lotus, a Virgin és a Hispania külön presztízsharcot vív a legjobb újonc címéért – amely egyébként súlyos milliókat is ér majd év végén.   

A szezonnyitón az egykori nagy nevet feltámasztó Lotus szerepelt a legjobban, mind Heikki Kovalainen, mind Jarno Trulli célba ért a zöld-sárga járgánnyal, míg a Virgin és a HRT autói már menet közben búcsúztak. Trulli elismeri, hogy nem ők a leggyorsabbak, de az olasz veterán nagy erénynek tartja a Lotus megbízhatóságát.

„A Virgin nagyon gyors, bár nem könnyű megítélni, mert elég keveset mentek. De Bahreinben mindenképpen gyorsabbak voltak nálunk. Azonban valószínűleg több figyelmet fordítottak a teljesítményre, mint a megbízhatóságra. Mi inkább az utóbbira koncentrálunk, a teljesítmény ráér azután is.”

„Több idejük is volt dolgozni az autón, mint nekünk, mi sokkal később kezdtünk neki a projektnek. Szóval pillanatnyilag nem igazán mérhető össze a teljesítmény. Közel vagyunk, de talán náluk az előny, azonban bízunk benne, hogy hamarosan megelőzhetjük őket” – magyarázta ma Melbourne-ben Trulli.

Az olasznak azért nem kell különösebben aggódnia a Virgin vagy a Hispania miatt, ugyanis a két rivális lehetne akármilyen gyors is, ha nem érnek célba, a Lotusé a dicsőség.

A HRT-nél kettőből egy edzés már eredmény
A HRT-nél kettőből egy edzés már eredmény

A HRT-nél kettőből egy edzés már eredmény

A HRT-nél kettőből egy edzés már eredmény


Márpedig nem érnek, hiszen a Virginnél épp ma ismerték be, hogy a tankjuk űrtartalma talán nem is elég egy egész versenytávra, de ha ez nem lenne elég, a szabadedzésen is hemzsegtek náluk a hibák: Timo Glock autójának sebességváltója még délelőtt eresztette el az olaját és a szerelés még a második edzésbe is belelógott, Lucas di Grassi pedig délután kényszerült egy kör után végleg a bokszba, ugyanis a telemetria megadta magát a VR-01-esben.

A Hispaniánál sem volt fenékig tejfel a péntek: a viszonylag hasznosan töltött délelőtt után a délután már az ördögé volt: az indiai Karun Chandhoknál a sebességváltó mondta fel a szolgálatot, míg Bruno Senna autójában az üzemanyagrendszer hibásodott meg, egyikük sem teljesített egyetlen   mért kört sem.