Idén tilos tankolni, ami elvben azt jelenti, hogy a versenyautóknak az üres tankok miatt jóval az aszfalt felett kell lenniük az időmérőn, hogy üzemanyaggal tele se érjen le az aljuk. Csakhogy a melbourne-i felvételek alapján Webber autója üresen is érintette olykor-olykor az aszfaltot, ami – szintén elvileg – nem történhetne meg.
Whitmarsh már Bahreinben is felfigyelt a jelenségre, akkor még nem szólt, a melbourne-i időmérő után viszont a BBC-nek elárulta, hogy az első versenyen nagyon csodálkozott, „hogyhogy a Red Bullok teletankolva nem húzzák a seggüket a földön.”
„Ez egyértelműen egy hasmagasság-állító rendszer jelenlétére utal, amelyről sokan úgy gondolhatják, hogy nem szabályos” – mondta Whitmarsh. Úgy tűnik, érik a Forma-1 következő technikai botránya, a McLaren-főnök szerint a csapat már dolgozik is a saját megoldásán, amely „remélhetőleg már Kínában debütálhat.” Idén a wokingiaknak is volt már ügyük, diffúzorukat végül a szabályok tisztázásával betiltotta az FIA, egy ügyes megoldással azonban továbbra is légterelőként használják pilótáikat, ennek lemásolására a Sauber és a Ferrari már kísérletet is tett.