Jaime Alguersuari a múlt vasárnapi Ausztrál Nagydíjon 40 körön keresztül tartotta maga mögött Michael Schumachert és őrizte az utolsó pontszerző helyet. A hétszeres világbajnok végül megelőzte a 20 éves újoncot, de a spanyol azért így sem bánkódik nagyon.

„Schumacher elvette a pontot, de anélkül, hogy tudta volna, sokkal többet adott nekem. Megtanított arra, hogy jobban használjam a gumikat. Ha jobban vigyáztam volna rájuk, elég lett volna az egykiállásos stratégia, és megtartottam volna a pontszerző helyet. Hamarosan már ügyesebben is bánok a gumikkal, főképp a lágyakkal. A keményekből már most is majdnem a maximumot ki tudom hozni, csak jobban kell őket óvnom” – magyarázta Alguersuari.

A Schumacherhez képest feleolyan idős újonc élete mindössze tizedik futamán tudta több tucatnyi körig maga mögött tartani a legendát, természetesen nagyon élvezte a csapatát és a németről is csak jót tud mondani. 

„Michaelről csakis azt mondhatom, hogy igazi profiként viselkedett. Nagy nyomás alatt tartott, de egyszer sem tett olyat, ami a kettőnk közti incidenshez vezetett volna. Én csak a pontomat őriztem, csak azzal törődtem, hogy egy szürke autó el akarja venni tőlem. Nem gondolkodtam azon, hogy ő ott Schumacher, ez pedig egy nagy csata. Csak egy másik pilóta volt, aki ugyanarra hajtott, mint én.”

Pont helyett tapasztalatot szerzett
A Tilke-pályákon nem lesz jó az autó?

A Tilke-pályákon nem lesz jó az autó?

A Tilke-pályákon nem lesz jó az autó?


„Megpróbálkoztam Pedróval (de la Rosa, Sauber), akinek már teljesen elkoptak a gumijai, de nem volt könnyű előzni, a verseny pedig a végéhez közeledett. Az egyik kanyarban előzési pozíciót keresve egy kicsit lecsúsztam az ívről, és Michael rögtön kihasználta a lehetőséget. Lezártam előtte, kivittem a külső ívre, kerék a kerék ellen, de a következő kanyar neki kedvezett, és nem erőltettem tovább. De őszintén szólva két óra után Pedro, Michael és én is ugyanúgy megérdemeltük volna azt a pontot.” 

Alguersuari azonban szinte biztos benne, hogy a következő futamokon nem lesz lehetősége hasonló csatákra, a Hermann Tilke által tervezett malajziai és kínai pálya nem fekszik a Toro Rossónak:

„Az állandó versenypályákon, különösen a széles, biztonságos és kiszámítható Tilke-pályákon jelenleg nincs esélyünk a pontra. Meggyőződésem azonban, hogy nem vagyunk messze, az aerodinamikai fejlesztéseink előrelépést hoznak majd.”