A Forma-1-es pilóták érdekvédelmi szervezete (GPDA) Melbourne-ben a Nemzetközi Automobil Szövetséghez fordult, hogy az illetékesek tisztázzák a visszapillantókra vonatkozó rendelkezéseket. Számtalan feltartásos eset történt az Ausztrál Nagydíjon, a versenyzők magyarázata szerint ezekért a visszapillantók voltak felelősek, amelyekben szinte semmit nem látni.

Több csapat is az oldaldobozokra építette idén a visszapillantókat a pilótafülke oldala helyett, ennek aerodinamikai okai voltak. Különösen a Ferrari és a Red Bull megoldása radikális, Fernando Alonso talán emiatt nem láthatta a melbourne-i időmérőn Michael Schumachert. A Kínai Nagydíjtól biztonsági okok miatt újra a cockpit oldalán kell elhelyezni a tükröket.

„Mindenkinek gondjai vannak a tükrökkel” – mondta még Melbourne-ben Pedro de la Rosa, a GPDA búcsúzó elnöke. „Mivel az oldaldobozokon vannak, szinte semmi nem látszik abból, ami mögöttünk történik, a folyamatos vibráció sem könnyíti meg a tájékozódást. Ha valaki rádión nem kap információkat, akkor bizony bajban van, a szorosan tapadó autók látszanak, de amelyek két másodpercre vannak, azokról nem tudhatunk semmit.”

Felipe Massa a szabályt erősítő kivétel, a brazilnak tetszett a Ferrari megoldása. „Nekem nincs gondom, én szívesen megtartanám, de majd meglátjuk, mi történik” – fogalmazott a döntés előtt Massa, aki reméli, hogy a pakolászás nem okoz majd semmilyen hátrányt.