Komoly kritikát kapott az IndyCar, a World Series by Renault, a GP3 és a GP2 autóit is építő olasz Dallara az F1-es újonccsapat, a Hispania számára gyártott járgánya. A spanyol alakulatnál a szezon kezdete előtt műszaki tanácsadói szerepet vállalt egykori Williams-, Honda- és Red Bull-mérnök, Geoff Willis szerint az olasz gyártó pocsék autót adott a HRT-nek.

„Őszintén szólva csalódtam, ennél jobbat vártam. Számos oka van, amiért hátrányt szenvedett a tervezés, nem utolsó sorban mert a projektet többször is leállították és újraindították, szóval jó néhány téren egyszerűsíteni kellett a Bahrein előtti néhány hétben” – mondta az Autosportnak az angol.

„De én alapvetően az autón végzett mérnöki munkát találom kiábrándítónak, szerintem távolról sem felel meg az Forma-1-ben ma bevett gyakorlatnak.”

„Nem is annyira az általános teljesítmény aggaszt, mert ugyan elég kevés figyelmet kapott az aerodinamikai program, de a Lotusnál is nagyjából ennyit foglalkoztak vele – de ennek ellenére a Lotus mégis egyértelműen gyorsabb. A fő bajom a gyártási minőség, a tervezés minősége és kifinomultsága. Olyan finomságok hiányoznak, amelyek a rajtrácson mindenki számára alapvetőek” – fejtette ki lesújtó véleményét a mérnök.

Willis azt is elmondta, hogy egyelőre nem biztos benne, hogy marad-e a HRT-nél, hangsúlyozta, hogy csakis akkor érdekli a projekt, ha lát fejlődési lehetőséget. Ha nincs kihívás, csak a mezőny végén toporoghatnak, akkor nem érdekli a dolog.

A mérnök szerint a Hispania számára életbevágó a fejlesztés minél előbbi megindítása, de az nem egyszerű kérdés, ugyanis a tervezési adatok jelenleg még a Dallara birtokában vannak.

Willis szerint nagyon nehéz helyzetben van a HRT
Willis szerint nagyon nehéz helyzetben van a HRT

Willis szerint nagyon nehéz helyzetben van a HRT

Willis szerint nagyon nehéz helyzetben van a HRT


„A fő kérdés, hogy mi lesz a Dallara-szerződés vége. A fejlesztéshez vagy az kell, hogy mi megmondjuk nekik, mit csináljanak, vagy nekünk kell hozzálátni, de ehhez kellenek az adatok. Az is egy lehetőség, hogy az alapoktól indulunk, vissza lehet fejteni az autó tervezését, de ez több hétig tartó kínlódás, és újabb pár hét, mire elkészül a szélcsatorna és a biztonsági program, és még néhány, amíg tiszta képet kapunk. Ez így több hónap, ami már túl késő ennek a csapatnak. Rövidebb út kell. Áttekintettük a lehetőségeinket, és talán már a jövő héten döntünk is” – magyarázta Willis.  

A Hispania autói – ahogy az eddigi két futamon általában – a Maláj Nagydíj szabadedzésein is a leglassabbak voltak, még a másik két újonc csapattól is 2-3 másodpercet kaptak.