A kvalifikáció kezdete előtt tíz perccel eleredt az eső, ami a feje tetejére is állította a Q1-et. Az időmérő első szakasza lehetetlen körülmények között zajlott, a pálya jó részén már vizes volt az aszfalt, de akadt még jó néhány kanyar, amelyik egy ideig szinte csontszáraz maradt.
A mezőny többsége átmeneti esőgumin azonnal kiment, azonban a nagy csapatok kivártak. A Red Bull-osok még intermediate-en futottak versenyképes időt, a mercedeses Rosberg és Schumacher pedig már extrém esős gumin küszködte össze a továbbjutást, de a Ferrari két pilótája valamint Lewis Hamilton hatalmas taktikai hibával túl későre hagyta a próbálkozást, így egyszerűen nem tudtak átcsúszni a Q2-be.
Az esőben mindenki nagyon szenvedett, Vitalij Petrov, Vitantonio Liuzzi, Sebastien Buemi, Hamilton és Alonso is megpördült vagy el is hagyta a pályát, a HRT-s Bruno Senna és a mclarenes Button a kavicságyban be is fejezte a körözést – a címvédő ideje elég volt a továbbjutáshoz, de értelemszerűen a második szakaszban már nem vett részt.
A Q2 kezdetére alábbhagyott az eső, de a pilóták előbb az extrém esős gumikon mentek néhány biztonsági kört, mielőtt intermediate-ekre váltottak. A folyamatosan változó körülmények miatt végig cserélődtek a nevek az élen. Az utolsó perceket az újra megerősödő eső nehezítette meg. Búcsúzott a lotusos Kovalainen és a virgines Glock, mindkét Toro Rosso, a sauberes Pedro de la Rosa és a Renault újonca, Vitalij Petrov.
A Q3 szakadó esővel és furcsa incidenssel indult: a renault-s Robert Kubica a bokszutcában a zöld lámpára váró felsorakozott autókat oldalról megelőzve elsőként ment ki. Nem sokat nyert vele, mert bő két és fél perc után piros zászlóval megszakították a körözést. A kvalifikációt 11.10-kor indították újra.
A harmadik szakaszból megmaradt 7 perc 17 másodpercet mind a tíz autó végig a pályán töltötte, az extrém esőgumikon próbálták lejjebb szorítani az időket. Az utolsó körök nagyon furcsán alakultak, míg a pilóták többsége nem sokat javított, addig Mark Webber a Red Bull-lal intermediate-ekre váltva elképesztő időt autózott. Az ausztrál 1,3 tizeddel verte a második Rosberget és a harmadikként záró csapattársát, Sebastian Vettelt.
Webber pályafutása során második ízben szerezte meg az első rajkockát, a csapat számára ez a hetedik alkalom.
Az előrejelzések szerint a holnap közép-európai idő szerint délelőtt tízkor rajtoló Maláj Nagydíjon a maihoz hasonló eső várható, a mezőny végéből pedig nagy nevek próbálnak majd előretörni, így izgalmakban biztosan nem lesz hiány.
Maláj Nagydíj, időmérő, Sepang, 2010.04.03.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1.
- Mark Webber
- Red Bull Racing
- 1:49.327
- 18
- 2.
- Nico Rosberg
- Mercedes GP Petronas
- 1:50.673
- 22
- 3.
- Sebastian Vettel
- Red Bull Racing
- 1:50.789
- 19
- 4.
- Adrian Sutil
- Force India
- 1:50.914
- 21
- 5.
- Nico Hülkenberg
- Williams F1
- 1:51.001
- 22
- 6.
- Robert Kubica
- Renault
- 1:51.051
- 19
- 7.
- Rubens Barrichello
- Williams F1
- 1:51.511
- 21
- 8.
- Michael Schumacher
- Mercedes GP Petronas
- 1:51.717
- 24
- 9.
- Kamui Kobayashi
- BMW Sauber
- 1:51.767
- 21
- 10.
- Vitantonio Liuzzi
- Force India
- 1:52.254
- 21
- 11.
- Vitalij Petrov
- Renault
- 1:48.760
- 15
- 12.
- Pedro de la Rosa
- BMW Sauber
- 1:48.771
- 14
- 13.
- Sebastien Buemi
- Scuderia Toro Rosso
- 1:49.207
- 15
- 14.
- Jaime Alguersuari
- Scuderia Toro Rosso
- 1:49.464
- 16
- 15.
- Heikki Kovalainen
- Louts F1 Racing
- 1:52.270
- 16
- 16.
- Timo Glock
- Virgin Racing
- 1:52.520
- 13
- 17.
- Jenson Button
- McLaren-Mercedes
- 1:52.211
- 3
- 18.
- Jarno Trulli
- Louts F1 Racing
- 1:52.884
- 6
- 19.
- Fernando Alonso
- Ferrari
- 1:53.044
- 8
- 20.
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- 1:53.050
- 8
- 21.
- Felipe Massa
- Ferrari
- 1:53.283
- 7
- 22.
- Karun Chandhok
- Hispania Racing
- 1:56.299
- 9
- 23.
- Bruno Senna
- Hispania Racing
- 1:57.269
- 9
- 24.
- Lucas di Grassi
- Virgin Racing
- 1:59.977
- 4