A mozgásienergia-visszanyerő rendszert, az ún. KERS-t 2009-re vezették be a Forma-1-ben, de a berendezés egyáltalán volt egyértelmű siker, a milliókért fejlesztett hibridmegoldást összesen négy csapat vetette be a versenyeken, és csak kettő, a McLaren és a Ferrari használta az év nagy részében.
Bár a szabályok idén is engednék a használatát, a csapatok megegyeztek, hogy 2010-re ejtik a KERS-t, azonban nem végleges elutasításról van szó, a rendszer későbbi visszatérésről tárgyal a FOTA (a csapatok szervezete), de a korábbinál gazdaságosabb és egyben hatékonyabb megoldást szeretne mindenki.
„A KERS izgalmas technológia, de szerintem nagyon fontos, hogy ne essünk abba a hibába, mint tavaly, hogy egyszerűen nem érte meg beszerelni az autóba. Ha újra használni fogjuk, akkor növelnünk kell a jelentőségét. Az már a technikai szakeberek dolga, hogy ez már 2011-re megvalósulhat-e, vagy jobb 2012-ről vagy 2013-ról gondolkodni. A lényeg, hogy alaposan átgondoljuk a kérdést, és költséghatékony legyen” – mondta a Red Bull főnöke, Christian Horner, hozzátéve, hogy ők saját eszköz gyártása helyett külső szállítótól szereznék be a KERS-t.
McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh szintén a gazdaságosságot hangsúlyozza.
„Azt hiszem, sikeresen alkalmaztuk tavaly a KERS-t, élveztük a használatát. Támogatjuk a KERS F1-es alkalmazását, szívesen használnák újra. De az összképet is figyelembe kell vennünk: a Forma-1-nek legalább 10, de remélhetőleg 13 csapat számára fenntarthatónak kell lennie. A KERS újbóli bevezetése előtt el kell döntenünk, hogy milyen gyorsan tesszük ezt, és szem előtt kell tartanunk, hogy elég gazdaságos-e. Azt sem szabad elfeledni, hogy a tavalyi év azért volt izgalmas, mert némelyik csapat használta a KERS-t, némelyik pedig nem.”
A FOTA elnöki posztját is betöltő Whitmarsh úgy látja, hogy 2011-ben még nincs esély a KERS visszatérésére, ugyanis a csapatok többsége számára túl drága lenne a dolog.
Mercedes GP főnöke, Ross Brawn szerint csakis akkor van értelme a KERS-nek, ha a korábbinál sokkal nagyobb előnyt jelent a használata a versenypályán.
„Elismerjük, hogy a KERS-nek is szerepe lesz a jövőben, de úgy gondoljuk, hogy a tavaly általa nyújtott előny nem volt elég. Mi leginkább a hajtásláncba integrált eszközt szeretnénk. 2013-ban jönnek az új motorok, persze ez nem jelenit azt, hogy a KERS is csak akkor tér vissza. Viszont kár lenne fejleszteni egy rendszert most és egy másikat 2013-ra, főleg, hogy a mostani rendszer nem jelent nagy előnyt.”
„Olyan KERS kell, amelyik valóban javíthatja a versenyt. A KERS-nek van jövője, de nem szabad visszanyúlnunk a tavalyi változathoz, amelyről mindannyian úgy gondoljuk, hogy nem volt elsöprő siker.”