Arra kérte Vitalij Petrovot csapata, hogy dobjon le pár kilót – tudta meg az Auto Motor und Sport. A Renault orosz versenyzőjének azért kell így tennie, mert tíz kiloval nehezebb, mint csapattársa, Robert Kubica. Petrov 79 kilót nyom most.
A Renault-nak ebből a szempontból nincs könnyű dolga, hiszen mindkét pilótája a legmagasabbak, így a legsúlyosabbak közé tartozik. Petrov 185, Kubica 183 centiméter magas.
Mostanában 2008-ban merült fel komolyan a pilóták súlya a Forma-1-ben. Akkor Robert Kubica kezdett komoly fogyókúrába, hogy ne kerüljön technikai hátrányba akkori csapattársa, a mindössze 60 kilós Nick Heidfelddel szemben. A Forma-1-ben ugyanis az esélyegyenlőség okán az üres autók és pilóták együttes tömegét szabják meg, ami akkor 605 kilogramm volt.
Ezt teljesítik a csapatok, sőt ennél könnyebbek is autóik, ezért pluszballasztot is elhelyeznek. Ám, ha egy pilóta könnyebb, akkor ott több ballaszttal dolgozhatnak a technikusok, aminek megfelelő elhelyezésével még jobban kiegyensúlyozhatják az autót.
2009-től, amikor Forma-1-es autókban megjelent a KERS, a nagyjából 25-40 kilogramm közötti tömegű új berendezés, ellenére is maradt a 605 kg-os összsúly, ami miatt sok pilóta további fogyókúrára kényszerült. Kubica mellett Nico Rosberg, Fernando Alonso, Kimi Räikkönen és Rubens Barrichello is dolgozott a testsúlya csökkentésén.
Idén már nem tankolhatnak verseny közben a csapatok, így a korábbi 60-90 kg helyett immár pályától függően 160-180 kilóval nehezebbek az F1-esek a rajtnál. Bár 620 kilóra nőtt az engedélyezett összúly előnyben lehetnek a könnyebb pilóták.